جهاد دانشگاهی قدرت ورود به مطالعات میان رشته‌ای قرآنی را دارد
کد خبر: 1434151
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵
مسجدجامعی:

جهاد دانشگاهی قدرت ورود به مطالعات میان رشته‌ای قرآنی را دارد

گروه جامعه: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت‌های علمی و پژوهشی گسترده جهاد دانشگاهی تصریح کرد: این نهاد انقلابی با سابقه درخشانی که دارد ثابت کرده می‌تواند در زمینه مطالعات بین رشته‌ای قرآنی نیز موفق عمل کند.

احمد مسجدجامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به فعالیت‌های متعدد جهاد دانشگاهی پس از گذشته سه دهه اشاره و عنوان کرد: این نهاد انقلابی در عرصه‌های علمی، پژوهشی، رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی قدم‌های مؤثری برداشته است.

وی واژه جهاد را دارای بار معنایی خاصی دانست که بیشتر در حوزه نیروی انسانی متجلی می‌شود و گفت: پایه و اساس جهاد دانشگاهی به حضور افرادی وابسته است که به اندیشه‌های امام خمینی(ره) اعتقاد داشتند و سعی در ورود آن به دانشگاه‌ها دارند.

جهاد دانشگاهی و تربیت نیروی‌های انقلابی

مسجدجامعی جهاد دانشگاهی را در تربیت نیروی انقلابی مؤثر دانست و گفت: خاستگاه جهاد دانشگاهی فعالیت افرادی است که دل در گرو آرمان‌های انقلاب اسلامی بسته‌اند.

وی ایجاد خبرگزاری قرآن و به تبع آن سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور را از دستاوردهای ارزشمند جهاد دانشگاهی برشمرد که فعالیت‌های اطلاع رسانی در زمینه قرآن و معارف اسلامی را ارتقا داده است و گفت: این اطلاع رسانی جنبه ترویجی و تأسیسی داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این دو سازمان توانستند بین فعالیت‌های قرآنی داخل کشور با سایر کشورها ارتباط برقرار کنند و زمینه ساز جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی مختلف شوند.

توجه به رویکردهای کلان

مسجدجامعی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی باید رویکردهای کلان داشت باشد، گفت: مطالعات میان رشته‌ای بین علوم قرآنی و سایر علوم از اهمیت خاصی برخوردار است و ما امروز نیاز به ورود جدی به این زمینه‌ داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت‌های علمی و پژوهشی گسترده جهاد دانشگاهی تصریح کرد: این نهاد انقلابی با سابقه درخشانی که دارد ثابت کرده می‌تواند در زمینه مطالعات بین رشته‌ای قرآنی موفق عمل کند.

وی ادامه داد: اکنون جهاد دانشگاهی گزارشگر فعالیت‌های قرآنی است ولی می‌تواند با طرح و مدیریت مطالعات میان رشته‌ای قرآنی فضای جدیدی را در جامعه ترسیم کند تا پاسخگوی بسیاری از مشکلات باشد.

captcha