از حمله جنگده‌های آمریکا به مواضع داعش تا آمادگی مقتدی صدر برای دفاع از بغداد
کد خبر: 1437347
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
بسته خبری ایکنا از آخرین تحولات عراق؛

از حمله جنگده‌های آمریکا به مواضع داعش تا آمادگی مقتدی صدر برای دفاع از بغداد

گروه بین‌الملل: حمله جنگنده‌های آمریکا به مواضع داعش، سیطره عناصر مسلح داعش بر سد موصل، زنده‌ به گور کردن کودکان و جوانان عراقی توسط این گروهک تروریستی و آمادگی مقتدی صدر برای دفاع از بغداد در صورت حمله احتمالی تکفیری‌ها آخرین تحولات عراق است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «العربی الجدید»، جنگده‌های آمریکا شب گذشته، 17 مرداد، مواضع داعش در شمال عراق را بمباران کردند. 
چند ساعت پس از آنکه رئیس‌جمهوری‌ آمریکا دستور داد تا مواضع شبه‌نظامیان داعش بمباران شود، جنگنده‌های آمریکایی دو حمله هوایی را در نزدیکی شهر «اربیل» واقع در شمال عراق ترتیب دادند. 
پنتاگون اعلام کرد: ارتش آمریکا اقدامات خود را علیه داعش گسترش داده و از جنگنده‌ها و پهپادها برای انجام دو حمله هوایی دیگر در نزدیکی اربیل مرکز منطقه خودمختار کردستان عراق استفاده کرده است.
زنده به گور کردن ده‌ها کودک و جوان عراقی
عناصر گروهک تروریستی داعش دهها کودک و جوان عراقی را در شهر موصل در شمال این کشور زنده به گور کرد.
فاضل الغراوی، عضو کمیسیون عالی حقوق بشر در عراق در بیانیه‌ای فاش کرد: گروه تروریستی داعش صدها کودک و جوان عراقی را در گورهای جمعی در موصل زنده به گور کرده است.
حسن الشمری، وزیر دادگستری عراق اعلام کرد: از سوی نخست‌وزیر این کشور، مامور پیگرد حامیان مالی داعش در عراق شده و دولت مالکی از آنها به دادگاه بین‌المللی شکایت خواهد کرد.
وی افزود: به این منظور کمیته‌ای برای مستند‌سازی جنایات داعش در عراق تشکیل شده تا این موارد در فهرست جنایات نسل‌کشی در دادگاه جنایی بین‌المللی درج شود.
داعش آمریکا را تهدید به حمله کرد
گروه تروریستی داعش رئیس جمهور آمریکا را تهدید کرد که به  این کشور نیز حمله خواهد کرد.
داعش: پرچممان را در کاخ سفید به اهتزاز در می‌آوریم
یکی از سخنگویان داعش در مصاحبه‌ای ویدیوئی گفت: ما سربازان عراقی را در همه جا به سخره خواهیم گرفت و پرچم خود را در کاخ سفید به اهتزاز در می‌آوریم.
 این تهدید داعش برای حمله و تصرف آمریکا پیش از بیانیه روز پنج‌شنبه(16 مرداد) باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت که در آن اجازه حملات هوایی علیه شبه‌نظامیان داعش را صادر کرد.
درخواست از همه علمای اهل تسنن برای اعلام برائت از داعش 
گزارش دیگری نیز حاکی است شیخ وسام الحردان، رئیس کنفرانس بیداری‌های عراق از تمام علمای اهل تسنن خواست تا از داعش و عملیات تروریستی آن اعلام برائت کنند.
وی تأکید کرد: داعش از تمامی وسایل ارتباط جمعی برای تخریب چهره اسلام استفاده و فیلم و تصاویر زیادی از عملیات تروریستی خود علیه ملت عراق منتشر کرد، به همین دلیل علمای دینی اهل تسنن موظفند از این گروهک توریستی رسما اعلام برائت کنند.
در هفته گذشته 14 تن از علمای اهل تسنن شهر موصل از تکفیری‌های داعش اعلان برائت کرده بودند.
هشام الهاشمی، کارشناس امور گروهک‌های تروریستی در عراق تصریح کرد: هیج ارتباطی میان اهل تسنن عراق و گروه تروریستی داعش وجود ندارد و پیروان داعش از علمای اهل تسنن معاصر بیزار هستند، آنان گروهی جهادی هستند که هیچ دانشی از عقاید و شریعت اسلامی ندارند و با اسلام و اصول آن بیگانه هستند.
مقتدی صدر: آماده دفاع از بغداد و مقدسات آن هستیم 
مقتدی صدر، رئیس جریان صدر عراق با اشاره به تهدیدات عناصر مسلح بعثی و تکفیری به‌ویژه علیه شهر بغداد پایتخت عراق تأکید کرد: ما در اوج آمادگی برای دفاع از بغداد و مقدسات و اماکن عبادی آن با هماهنگی دولت هستیم.
مقتدی صدر امروز دیروز در بیانیه‌ای گفت: براساس اطلاعاتی که به ما رسیده است، برخی از گروه‌های تروریستی خود را برای ورود به بغداد آماده کرده‌اند و از منظر صلح و دفاع از مقدسات، ما در صدد گردهم‌آوردن افراد به منظور دفاع از این شهر با هماهنگی برخی مراجع دولتی به منظور تجهیز این افراد به ابزارها و تجهیزات مناسب این امر هستیم.
وی تصریح کرد: تسریع در این امر ضروری است و اگر دولت با این امر موافقت کند، در بیانیه دیگری جزئیات شرح داده خواهد شد. اگر این کار صورت گیرد، ما آماده محافظت از مرزهای بغداد و دروازه‌های آن و آماده دفاع از مقدسات، مساجد، کلیساها و مراکز عبادی آن هستیم.
سیطره داعش بر سد موصل
عناصر مسلح داعش همچنین به طور کامل بر سد موصل سیطره یافته‌اند. سد موصل یکی از بزرگ‌ترین سدهای عراق است که چهارمین سد بزرگ خاورمیانه به شمار می‌آید. این سد بزرگ‌ترین مخزن آبی عراق و چهارمین سد خاورمیانه، بر روی دجله و در 50 کیلومتری شمال موصل واقع است و ذخیره آبی معادل حدود 11 میلیارد متر مکعب دارد.

captcha