کوتاهی رسانه‌ها در زمینه مدیریت ارتباط نامحرمان
کد خبر: 1441146
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶
حسین‌زاده:

کوتاهی رسانه‌ها در زمینه مدیریت ارتباط نامحرمان

گروه جامعه: عضو هیئت علمی گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با انتقاد از مقابله برخی رسانه‌ها با موضوع مدیریت ارتباط نامحرمان تصریح کرد: برخی رسانه ها به بهانه اینکه انگ تحجرگرایی به آنان زده نشود، این مهم را نفی می‌کنند.

امیر حسین‌زاده، عضو هیئت علمی گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبر‌گزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به گسترش زمینه‌های ارتباط دختران و پسران در جامعه امروز به بیان نکانی پیرامون مدیریت این ارتباط پرداخت.

وی اظهار کرد: خداوند متعال برای حفظ حیات عالم طبیعت همه چیز را به صورت زوج خلق کرد. برای حفظ بشر نیز خداوند انسان را به صورت زوج آفرید تا با ازدواج زن و مرد نسل انسان ادامه یابد. لذا یک کشش و جاذبه طبیعی میان زن و مرد وجود دارد.

وی با بیان اینکه وقتی رسیدن به کمال هدف نهایی می‌شود، مبنا ارتباط حداقلی زن و مرد نامحرم و بنا به ضرورت است، عنوان کرد: در چنین شرایطی که زمینه‌های ارتباط  بین دختران و پسران همچون دانشگاه‌ها و محیط‌های کاری افزایش یافته است برای مدیریت بهتر این ارتباط نیاز به همکاری دو قشر مسئولین و آحاد مردم جامعه داریم.

تفکیک محیط‌های اجتماعی

وی تفکیک محیط‌های اجتماعی تا جایی که امکان دارد و خدشه‌ای به هدف مورد نظر مکان مربوطه ایجاد نمی‌کند را وظیفه مسئولین جامعه دانست و گفت: مردم نیز باید حدالمقدور خود را از ارتباط های بیهوده و بی‌هدف با نامحرم حفظ کنند چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.

آنچه یک رابطه را حرام می‌کند

وی به «ریبه» که در احکام شرعی باعث حرام شدن یک رابطه می‌شود اشاره و عنوان کرد: شک و بیم افتادن به حرام در نگاه به نامحرم ریبه نامیده می‌شود که اگر در ارتباطی میان زن و مرد چنین شکی وجود داشته باشد باید سریعا به این ارتباط خاتمه داد.

حسین‌زاده در ادامه افزود: این کشش زن و مرد به صورت طبیعی برای ازدواج و حفظ حیات ادامه داشته باشد اما باید مدیریت شده و بنا به ضرورت صورت گیرد.

وی با انتقاد از مقابله برخی رسانه‌ها و جریان‌ها با موضوع مدیریت ارتباط نامحرمان تصریح کرد: برخی رسانه‌ها در این زمینه کوتاهی می‌کنند و آنچه عقل نیز حکم مدیریت بر آن را داده است را به بهانه اینکه انگ تحجرگرایی به آنان زده نشود نفی می‌کنند.

وی تزریق منطق به جوانان و تحریک قوه عاقله را سبب پذیرش این مهم دانست و گفت: اگر سطح شعور و آگاهی جوانان را افزایش دهیم حتی نیازی به حکم دین نیز نیست بلکه عقل خود حکم به مدیریت ارتباط با نامحرم می‌دهد تا این کشش طبیعی وی را از مسیر اصلی به حاشیه نبرد.

captcha