بیان ویژگی‌های شخصیتی حضرت معصومه(س) نقش مؤثری در نهادینه شدن هویت دختران دارد
کد خبر: 1444455
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر خمین:

بیان ویژگی‌های شخصیتی حضرت معصومه(س) نقش مؤثری در نهادینه شدن هویت دختران دارد

گروه اجتماعی: در دین اسلام اسوه‌های کاملی برای دختران وجود دارد و وجود بارگاه حضرت معصومه‌(س) در کشور برکات زیادی برای مردم و به‌ویژه دختران دارد و بیان ویژگی‌های شخصیتی ایشان می‌تواند در نهادینه شدن هویت دختران نقش مهمی داشته باشد.

مهناز نوروزی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر خمین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به پیری زودرس زنان اظهار کرد: این مسئله به علت تحرک کم‌جسمی و حرکتی دختران جوان جامعه است اما مسوولان نسبت به آن بی‌توجه هستند و برای تخلیه هیجانی‌، سوء تغذیه و اوقات فراغت آنها برنامه مؤثری اجرا نشده است.

وی تصریح کرد: مشکلات زنان و دختران به این علت است که نهاد خانواده در کشور متولی مشخصی ندارد  و برنامه‌ریزی‌‌ها کارشناسی شده و متداوم نبوده و نتایج آنها هم بررسی نمی‌شود.

نوروزی آموزش‌های تربیت و پرورش دخترانه را محدود عنوان کرد و ادامه داد: شناسایی نیازهای دختران، اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح باید در برنامه های آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد تا از آسیب هایی که این قشر جامعه را تهدید می کند‌، پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه زنان و دختران محور توسعه هستند، افزود‌:  آنها نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و نیمه دیگر بوسیله آنها پرورش می یابند اما هیچ مکان تفریحی متناسب با نیازهای جسمی و روحی این قشر تاثیرگذاردر جامعه وجود ندارد.

‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر‌ اظهار کرد: باید از زمینه‌های آموزشی مانند حوزه های علمیه برای پاسخگویی به شبهات دینی و برنامه های مذهبی استفاده کنیم تا بتوانیم سطح آگاهی را در آنها بالا ببریم.
وی با اشاره به اینکه قرآن و قانون اساسی بسیار مفصل به بحث خانواده و فرزند، گفت: باید در سند برنامه توسعه ششم برای دختران برنامه‌های بلندمدت در نظر گرفته شود زیرا آنها مادران آینده کشور هستند و سلامت روحی و جسمی آنها سبب ایجاد خانواده هایی سالم ، به زیست ،با تحکیم و بنیه ای قوی در جامعه می شود.

این مقام مسئول در پایان، یادآور شد: در دین اسلام اسوه های کاملی برای دختران وجود دارد و وجود بارگاه  حضرت معصومه (ع) در کشور برکات زیادی برای مردم و به ویژه دختران دارد و بیان ویژگی های شخصیتی ایشان می تواند در نهادینه شدن هویت دختران نقش مهمی داشته باشد.

captcha