تحریم تجاوز به حقوق یک ملت است/ ضرورت خدمت‌رسانی عادلانه به مردم
کد خبر: 1444465
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
رئیس‌ جمهور:

تحریم تجاوز به حقوق یک ملت است/ ضرورت خدمت‌رسانی عادلانه به مردم

گروه سیاسی: دکتر روحانی پیش از ظهر امروز در اختتامیه جشنواره شهید رجایی با اشاره به عملکرد دستگاه دیپلماسی گفت: تحریم ظلم و تجاوز به حقوق یک ملت است و ما باید جلوی این تجاوز و تجاوزگران بایستیم و آنها را سر جای خود بنشانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز 8 شهریورماه، در اختتامیه جشنواره شهید رجائی که در محل سالن اجلاس سران در حال برگزاریست،، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجائی و باهنر اظهار کرد: اگر ما بگوییم این دو شهید بزرگوار از دولتمردان نمونه نه تنها انقلاب بلکه تاریخ این سرزمین بوده‌اند، مبالغه نکرده‌ایم؛ افتخار، خلوص، تواضع، مردم‌داری و فداکاریشان روز به روز افزایش پیدا می‌کرد.
وی افزود: رجایی، نخست‌وزیر با رجایی مبارز و حتی به گفته امام(ره) رجایی دست‌فروش با یکدیگر هیچ تفاوتی نداشته و سراسر زندگیشان رجا، امید، پاکی و فداکاری برای این مردم بود.
دکتر روحانی همچنین اظهار کرد: شهید باهنر نیز فردی اندیشمند، دانشمند و روحانی مبارزی بود که همواره کارهایشان را در مسئولیت‌های مختلف با هنرمندی انجام می‌دادند و بی هنری در زندگی این بزرگ مرد دیده نمی‌شد.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تجلیل از سه وزارتخانه و شش کارمند نمونه در جشنواره شهید رجایی گفت: این اقدام به منظور تجلیل از دستگاه‌های اجرایی به صورت نمادین انجام شد و اگر قرار بود برگزیدگان تجلیل شوند به فضای وسیع‌تر و زمانی بسیار بیشتر نیاز داشتیم.
وی افزود: وقتی می‌گوییم دولت منظور اعضای هیئت دولت نیستند بلکه همه کسانی هستند که برای اجرای برنامه‌های دولت و مطالبات و خواسته‌های مردم به عنوان کارکنان تلاش و خدمت می‌کنند.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: طی یکسال گذشته به سه وزارتخانه امور خارجه، بهداشت و نفت برنامه ویژه‌ای محول شد و مسئولیت‌های سنگینی بر عهده داشتند.

دکتر روحانی با اشاره به مأموریت‌های وزارت امور خارجه طی یکسال گذشته گفت: ما برای رسیدن به آرامش در منطقه، رساندن صدای ملت به گوش جهانیان، دفاع از حقوق مردم در صحنه‌های بین‌المللی و جلوگیری از افزایش ظلم‌ها، تجاوزها و تعدی‌هایی که به این ملّت روا شده بود، رسالت و وظیفه سنگینی را بر دوش افسران و سربازان دیپلماسی گذاشتیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسئولان دیپلماسی کشور کار بزرگی کرده‌اند و کار بزرگ‌تری پیش رو دارند، گفت: همه باید آنها را کمک و تشویق کنند و بی‌تردید حمایت مردم و هدایت‌های رهبری بهترین توشه برای آنها خواهد بود؛ ما نیز وقت و فرصت خود را تلف نخواهیم کرد و همه توان و قدرت خود را به کار می‌گیریم.

دکتر روحانی افزود: نه اینکه ما از تحریم می‌ترسیم و یا نمی‌توانیم بدون تحریم زندگی کنیم، اما تحریم ظلم و تجاوز به حقوق یک ملت است و ما باید جلوی این تجاوز و تجاوزگران بایستیم و آنها را سر جای خود بنشانیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش‌های وزیر امور خارجه و همکارانش در عرصه دیپلماسی گفت: دکتر ظریف، معاونان و همکارانش در این راه تلاش‌های گسترده انجام دادند و هر جا که لازم بوده شخصاً مسئولیت کارها  را بر عهده گرفتم و اگر لازم بوده شخصاً کمک‌شان کرده‌ام و امروز به عنوان رئیس‌جمهور اعلام می‌کنم به شخصه بار این مسئولیت را بر دوش گرفته و تا پایان راه بر دوش خواهم گرفت.

دکتر روحانی به معضلات بخش بهداشت و سلامت نیز اشاره کرد و گفت: برای فردی که گرفتار بیمارستان شده و امید به شفا و ادامه حیات دارد، به فکر پول و هزینه گزاف بیمارستان نیز باشد؛ وظیفه انسانی است که حداقل بار مالی را از روی دوش بیمار برداریم و در این زمینه دولت مسئولیت‌هایی داشت اما تنها پول هزینه نیست که مشکل را حل می‌کند، بلکه نحوه اداره و خرج کردن آن کار سنگینی است که وزارت بهداشت بار این مسئولیت را بر دوش گرفت و طرح تحول سلامت را اجرایی کرد و توانست بار مالی را برای بیماران کاهش دهد.

رئیس‌جمهور ضمن تأکید بر خدمت صادقانه کارکنان دولت به مردم گفت: باید به این مردم کمک کنیم و باور داشته باشیم که کشور برای ملت ایران است و پول بیت‌المال از آنِ این ملت است و ما خادمان این ملت هستیم؛ تا وقتی که به این باورها نرسیم نمی‌توانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

دکتر روحانی ضمن تجلیل از زحمات وزیر نفت گفت: در بخش انرژی نیز ما با معضلاتی روبرو بودیم؛ از یک طرف دنیا فروش نفت ما را تحریم کرده بود و از سوی دیگر ظرفیت‌های تولید نفت کاهش یافته بود؛ مشکل سوم نیز منابع مشترک بود که دیگران از آن بهره می‌برندند و ما تماشا می‌کردیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: لازم بود چند کار فوری انجام دهیم؛ ابتدا بتوانیم نفت را سالم بفروشیم و بتوانیم کمی بیشتر از آن حدی که قدرت‌های استکباری به ما تحمیل کردند بفروشیم که در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شد؛ همچنین تلاش شد سرمایه‌گذاری‌هایی در بخش منابع مشترک صورت گیرد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش کارکنان دولتی گفت: خیلی مهم است که خدمتی که به مردم می‌دهیم با تعداد کارمندان متناسب باشد اما در تحقیقاتی که مطالعه کردم دیدم که خدمتی که امروز در ایران به مردم داده می‌شود با یک پنجم نیروهای فعلی شدنی است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه خدمتی که به مردم ارائه می‌شود باید عادلانه باشد، اظهار کرد: فرقی ندارد که کسی که مراجعه کرده برای چه حزبی است و به چه کسی رأی داده؛ فرقی ندارد که دین و مذهبش چیست و از چه قبیله‌ای است؛ هیچ تفاوتی بین ایرانیان و شهروندان ایرانی وجود ندارد و همه یک‌سان هستند.

دکتر روحانی همچنین تصریح کرد: باید محیط اداری ما سالم باشد و با سلامت بتوانیم خدمت قانونی و درستی را به مردم ارائه کنیم.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: راه ما باید راه شهید رجایی و باهنر و حتی بالاتر از آن، در مسیر حکومت امام علی(ع) و سیره نبی اعظم(ص) باشد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
..
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ - ۱۲:۱۰
0
0
وزارت خانه نفت ؟؟؟؟!!!!! جالبه والا
--
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ - ۱۳:۳۹
0
0
ضرورت ... باید ... ولی کو عمل!!!!
captcha