زائران بیت‌الله الحرام قبل از سفر زمینه گناه را در خود از بین ببرند
کد خبر: 1445149
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
قاضی‌عسکر توصیه کرد:

زائران بیت‌الله الحرام قبل از سفر زمینه گناه را در خود از بین ببرند

گروه جامعه: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر اینکه زائران حج تمتع باید قبل از سفر آمادگی‌های لازم را کسب کنند، گفت: زائران با توبه و آماده کردن بستر برای از بین بردن زمینه‌های گناه می‌توانند از حج بهره‌ لازم را ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نکته اساسی که باید حجاج پیش از سفر خود به آن توجه کنند را کسب آمادگی‌های لازم برای این سفر دانست و گفت: آمادگی علمی از مسائل مهم سفر حج است. آگاهی‌های روحی و آمادگی معنوی جزو ضرورت‌هایی است که اگر کسب نشود، زائران بهره کافی را از حج نخواهند برد.
قبل از سفر زمینه گناه را در خود از بین ببرید
وی به طور مشخص به توبه و آماده کردن بستر برای از بین بردن زمینه‌های گناه قبل از آغاز سفر حج اشاره و عنوان کرد: زائران با این اقدام‌ها می‌توانند زمینه گناه را قبل از سفر در خود از بین ببرند تا در حین اعمال حج، نورانیت در قلبشان به وجود آمده باشد و بتوانند به موقع از حج بهره‌برداری کنند.
حجت‌الاسلام قاضی عسکر بر لزوم آمادگی جسمی زائران نیز تأکید کرد و گفت: هوا در عربستان گرم است و به طور طبیعی تعداد زیادی از مردم کشورهای مختلف در حج حضور و امکان انتقال بیماری‌ها وجود دارد بنابراین زائران باید از نظر جسمی قوی باشند و مراقبت‌های بهداشتی را انجام دهند که توصیه‌های لازم به آنها صورت گرفته است.
کرونا به عنوان مشکل جدی در حج مطرح نیست؛ ابولا نیز در عربستان دیده نشده است
وی با اشاره به اینکه اکنون خوشبختانه بیماری کرونا به عنوان مشکل جدی در حج مطرح نیست، عنوان کرد: تاکنون نیز بیماری ابولا در عربستان مشاهده نشده و کشورهایی که با این ویروس درگیر بوده‌اند نیز اجازه اعزام زائر به انها داده نشده است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار امیدواری کرد با این سه آمادگی حجاج بتوانند حج آرامی را داشته باشند.

captcha