تدوین پروژه تحقیقاتی روش‌های نشر قرآن در جامعه پزشکی/ تببین ارتباط قرآن و جمعیت
کد خبر: 1446102
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۷
سیم فروش خبر داد:

تدوین پروژه تحقیقاتی روش‌های نشر قرآن در جامعه پزشکی/ تببین ارتباط قرآن و جمعیت

گروه سلامت: رئیس گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به تدوین پروژه‌های تحقیقاتی ارتباط قرآن و جمعیت و روش‌های نشر قرآن در جامعه پزشکی، گفت: در حال تهیه مستند «حمایت‌طلبی قرآن در جامعه پزشکی» هستیم تا میزان اطلاعات قرآنی جامعه پزشکی مشخص شود.

ناصر سیم‌ فروش، رئیس گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح فعالیت‌های پیش روی این مجموعه پرداخت و یادآور شد: در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ غنی قرآن کریم و مکتب حیات بخش اهل‌بیت(ع) و نیز ارتقای کیفی و کمی و نهادینه کردن فعالیت‌های قرآن، عترت و سلامت در بین اعضای جامعه پزشکی و فعالان حوزه سلامت کشور، این گروه بر‌اساس پیشنهاد مجمع عمومی فرهنگستان تشکیل شده است.
سیم فروش استفاده از مفاهیم قرآنی و سنت و سیره اهل بیت(ع) در ارتقای سلامت جامعه، زمینه سازی برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه پزشکی در راستای فرهنگ سازی انس با قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) در بین اعضای جامعه پزشکی، زمینه سازی جهت حضور قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) در بین فراگیران اعم از دانشجویان، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی، اساتید و اعضای هیئت علمی و سایر اعضای جامعه پزشکی و نیز در مراکز بهداشتی درمانی و همچنین ارائه نظرات مشورتی و کارشناسی به مدیران، دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف را بخشی از وظایف این مجموعه معرفی کرد.
ارتباط، تعامل و همکاری با انجمن‌های علمی تخصصی پزشکی و پیراپزشکی، زمینه سازی برای توسعه پژوهش‌های قرآن، عترت و سلامت در عرصه سلامت علوم پزشکی، برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های ملی و بین‌المللی در زمینه قرآن ،عترت(ع) و سلامت حضور و مشارکت در کنگره‌های علمی تخصصی مختلف در زمینه قرآن، عترت و سلامت، حضور در فضای مجازی و رسانه‌ای و نیز بررسی و زمینه سازی برای تصویب قوانین مورد نیاز جهت حضور قرآن، عترت(ع) و سلامت در جامعه پزشکی از دیگر مواردی بود که سیم فروش از آن‌ها به عنوان بخش دیگری از وظایف این گروه نام برد.
روش‌های نشر قرآن در جامعه پزشکی
رئیس گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی با تاکید بر اینکه گروه یاد شده پروژه‌های تحقیقاتی مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: در راستای سیاست‌های جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، مجموعه طرح ارتباط قرآن و جمعیت و نیز از سوی دیگر پروژه تحقیقاتی روش‌های نشر قرآن در جامعه پزشکی را در دستور کار فعالیت‌های خود قرار داده است.
تهیه مستند حمایت طلبی قرآن در جامعه پزشکی
وی با بیان اینکه تا یک سال آینده این پروژه‌ها به اتمام خواهد رسید، تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های مجموعه تهیه مستند حمایت طلبی قرآن در جامعه پزشکی است تا مشخص شود که در حال حاضر اطلاعات قرآنی جامعه پزشکی در چه حدی است. بدین منظور پرسش نامه‌های در این خصوص آماده و پس از جمع آوری پاسخ‌ها مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد.
اتمام پروژه تحقیقاتی قرآن و تغذیه
رئیس قطب اورولوژی ایران با تاکید بر اینکه هم اکنون پروژه تحقیقاتی قرآن و تغذیه به پایان رسیده است، اظهار کرد: این طرح‌ها توسط گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان تهیه می‌شود و پس از اتمام، نتایج تحقیقات منتشر و در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

captcha