محبت به معصومین(ع) باید علاوه بر محبت قلبی، مصداق بیرونی داشته باشد
کد خبر: 1447565
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

محبت به معصومین(ع) باید علاوه بر محبت قلبی، مصداق بیرونی داشته باشد

گروه اجتماعی: نماینده مقام معظم رهبری در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در دیدار با اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان محلات گفت: بی‌شک محبت تنها قلبی نیست و باید مصداق بیرونی داشته باشد و ساخت صحن و سرا و گنبد و بارگاه برای ائمه(ع) مصداق محبت به این بزرگواران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، نماینده مقام معظم رهبری در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور روز گذشته، 15 شهریور در سفر یک‌روزه خود به شهرستان محلات با اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات این شهرستان دیدار کرد و گفت: خدا به شما مردم محلات هم گل داده، هم سنگ، شما هم لطافت گل را دارید و هم مقاومت سنگ، وصف شما عزیزان و کمک‌های بی‌دریغ شما برای بازسازی حرم اهل بیت(ع) زبانزد است.

وی افزود: امروز حضرت زهرا(س) در کنار مولایش و همسرش در نجف اشرف صحن سرایی پیدا می‌کند و ساخت این صحن زیبا در حرم حضرت علی(ع) جبران غربت مزار بی‌شمع و چراغ بی‌بی دو عالم است. ایشان آمده و در کنار مولایش و همسرش سفره باز کرده که شما را ببیند و پذیرایی کند.

صدیقی از صحن حضرت زهرا(س) به‌عنوان یک پایگاه فرهنگی نام برد و اظهار کرد: حضرت زهرا(س) مادر شیعه و مورد محبت خاص شیعیان است. بی‌شک محبت تنها قلبی نیست و باید مصداق بیرونی داشته باشد و ساخت صحن و سرا و گنبد و بارگاه برای ائمه(ع) مصداق محبت به این بزرگواران است.

نماینده مقام معظم رهبری در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور عنوان کرد: افرادی که از تمکن برای قرب به پروردگار استفاده می‌کنند نشان‌دهنده این است که خدا با آن‌ها رفیق شده است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه دولت‌ها به سازندگی توجه دارند، سازندگی خوب است، لیکن اگر این کارها به اهل بیت(ع) و فرهنگ و معنویت وصل شود، ارزش پیدا می‌کند، گفت: امیدوارم که خداوند عنایت و هدایتش را از شما دریغ نفرماید و آینده شما خیلی بهتر از گذشته شما باشد.

یادآور می‌شود، مردم شهرستان محلات ساخت 604 ستون سنگی صحن حضرت زهرا(س) را که از نظر وسعت سومین صحن بعد از مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی محسوب می‌شود را تقبل کرده‌اند که با فن‌آوری ویژه آماده و به نجف اشرف ارسال خواهد شد.

captcha