وجود 5000 اثر از امامزادگان و نسخه‌های خطی قرآن در موزه شهر سوق
کد خبر: 1449815
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱

وجود 5000 اثر از امامزادگان و نسخه‌های خطی قرآن در موزه شهر سوق

گروه اجتماعی: مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از وجود پنج هزار اثر گرانبها از امامزادگان و نسخه‌های خطی قرآن در موزه شهر سوق این شهرستان خبر داد.

سیدحمید موسوی اصل، مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، از وجود پنج هزار اثر گرانبها از امامزادگان و نسخه‌های خطی قرآن در موزه شهر سوق خبر داد.

وی افزود: این تعداد سند قرآنی و تاریخی از قرن پنجم هجری به مدت 43 سال جمع‌آوری شده است، ضمن اینکه در این موزه یکصد جلد قرآن با نسخه‌های خطی متفاوت نیز موجود است.

کارشناس روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود از مصوب کردن حضور کارکنان این اداره در جوار تپه نورالشهدای یاسوج برای قرائت دعای زیارت عاشورا در هر چهارشنبه خبر داد و اضافه کرد: کارکنان با قرائت زیارات عاشورا در جوار شهدای گمنام یاسوج، ارادت خود را به ائمه اطهار(ع) نشان می‌دهند، ضمن اینکه کارکنان از این مصوبه خوب استقبال می‌کنند و راضی هستند.

موسوی اصل در بخش دیگری از اظهارات خود از برنامه‌ریزی جهت تدارک تور گردشگری برای خبرنگاران به مناسبت هفته گردشگری که از پنجم مهرماه سال جاری شروع می‌شود، خبر داد و بیان کرد: در این تور خبرنگاران خبرگزاری‌ها، سایت‌های استان و نشریات حضور دارند.

وی ضمن بیان اینکه هدف تدارک این تور معرفی جاذبه‌های دیدنی استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد از سوی خبرنگاران است، عنوان کرد: خبرنگاران در این راستا نقش مهمی دارند.

captcha