برگزاری چندین مسابقه کشوری قرآن/ جامعه قرآنی شکرگزار سلامتی رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 1451330
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳

برگزاری چندین مسابقه کشوری قرآن/ جامعه قرآنی شکرگزار سلامتی رهبر معظم انقلاب

گروه فعالیت‌های قرآنی: طی هفته جاری چندین مسابقه قرآن در سطح کشوری از جمله؛ مسابقات قرآن شکوفه‌ها، مسابقات قرآن دانشگاه آزاد اسلامی، مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان آجا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رویدادهای قرآنی هفته جاری با برگزاری سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها در بخش پسران آغاز شد که این دوره از مسابقات در بخش پسران از 22 تا 25 شهریور با حضور 129 نوجوان پسر زیر 16 سال و از 25 تا 27 شهریور نیز با حضور 112 نوجوان دختر زیر 16 سال در دشت بهشت استان البرز برگزار شد.

امروز؛ پایان سی و ششمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها
سی و ششمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها که امروز، 28 شهریور با برگزاری مراسم اختتامیه‌ای در بخش دختران به کار خود پایان می‌دهد. این مسابقات در بخش پسران در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، ترتیل، قرائت و اذان و در بخش دختران نیز در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، ترتیل و قرائت برگزار شد.

برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه آزاد اسلامی
رویداد قرآنی دیگری که طی هفته جاری اتفاق افتاد نیز برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی بود که این مسابقات نیز طی مراسمی از صبح روز یکشنبه، 23 شهریور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه آغاز و تا سه‌شنبه 25 شهریور در دو بخش اساتید(بانوان و آقایان) و دانشجویان(بانوان و آقایان) ادامه داشت.
نوزدهمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه آزاد اسلامی که سه‌شنبه، 25 شهریور طی برگزاری مراسم اختتامیه‌ای به منظور تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ قرآن برگزار شد.

برگزاری جلسه شورای راهبردی طرح ملی حفظ قرآن
برگزاری جلسه شورای راهبردی طرح ملی حفظ قرآن کریم، دیگر رویداد قرآنی هفته جاری بود که این جلسه یکشنبه، 22 شهریور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حسن گروسی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، کریم دولتی، مسئول کارگروه علمی شورای راهبردی حفظ قرآن و رضا سلامت‌پناه، معاون مطالعات و برنامه‌ریزی شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.

ارائه پیشنویس سند راهبردی طرح ملی حفظ قرآن تا دو ماه آینده
در جلسه شورای راهبردی طرح ملی حفظ قرآن کریم رضا سلامت‌پناه، معاون مطالعات و برنامه‌ریزی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه برای تهیه پیش‌نویس سند راهبردی طرح ملی حفظ قرآن یک مجموعه علمی تشکیل شده است، گفت: پیشنویس سند راهبردی طرح ملی حفظ قرآن یک تا دو ماه آینده آماده و تحویل شورای توسعه فرهنگ قرآنی می‌شود.
همچنین، حسن گروسی، مسئول کارگروه پیوست رسانه‌ای شورای راهبردی حفظ قرآن نیز در این جلسه ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده برای موفقیت بیشتر در کارگروه پیوست رسانه‌ای شورای راهبردی حفظ قرآن کریم، گفت: دفتر قم شبکه قرآن و معارف سیما به صورت جدی روی پیشنویس کارگروه پیوست رسانه‌ای سند راهبردی حفظ کار می‌کند و همچنین جلساتی هم با مدیران گروه‌های معارف سیما داشته‌ایم که دوشنبه، 24 شهریورماه، چهارمین جلسه برگزار خواهد شد.

تدوین پیشنویس کارگروه پیوست رسانه‌ای سند راهبردی حفظ قرآن در 40 صفحه
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه پیشنویس کارگروه پیوست رسانه‌ای سند راهبردی حفظ در 40 صفحه تدوین شده است، گفت: در این پیشنویس، چشم‌انداز، اهداف، راهبردها را تعریف کرده‌ایم که اهداف اصلی را مقتضیات نقش‌آفرینی در امر حفظ، پاسخگویی به نیاز حفظ قرآن، زمینه‌سازی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌سازی در زمینه حفظ قرآن در نظر گرفته‌ایم.

برگزاری مراسم شکرگزاری جامعه قرآنی به پاس نعمت سلامتی مقام معظم رهبری
رویداد مهم قرآنی دیگری که طی هفته جاری رخ داد برگزاری مراسم دعا و شکرگزاری جامعه قرآنی به پاس نعمت سلامتی رهبر معظم انقلاب بود که این مراسم سه‌شنبه، 25 شهریور با حضور شخصیت‌هایی از جمله؛ لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس، مجتبی رحماندوست، عضو فراکسیون ایثارگران مجلس، علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم، محمدزاده، مدیر شبکه رادیو قرآن، حمید صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و جمعی از فعالان قرآنی در حسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.
در مراسم شکرگزاری جامعه قرآنی به پاس نعمت سلامتی رهبر معظم انقلاب، علاوه بر جامعه قرآنی، جمعی از جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا نیز حضور داشتند.

برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های کارکنان آجا
برگزاری مرحله نهایی چهاردهمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های کارکنان آجا از دیگر رویدادهای قرآنی هفته جاری بود که این مسابقات با حضور 350 نفر در دو گروه بانوان شاغل ارتش و خانواده‌های کارکنان آجا برگزار شد.
چهاردهمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های کارکنان آجا در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار شد که شرکت‌کنندگان در رشته‌ تفسیر سطح یک و دو، 24 شهریور به صورت کتبی با هم رقابت کردند. مرحله شفاهی این دوره از مسابقات نیز 24 و 25 شهریور در رشته‌های قرائت، حفظ کل و حفظ 20 جزء برگزار شد.

حضور گروه پایش دستگاه‌های قرآنی در سازمان دارالقرآن
حضور گروه پایش دستگاه‌های قرآنی کشور در سازمان دارالقرآن الکریم به منظور بررسی و نظارت بر فعالیت‌های این سازمان قرآنی از دیگر رویدادهای قرآنی هفته جاری بود که «محمد انجم‌شعاع» مسئول کارگروه پایش دستگاه‌های قرآنی درباره اعلام نتایج بازدید از سازمان دارالقرآن الکریم گفت: نتایج ارزیابی عملکرد سازمان دارالقرآن الکریم بهمن‌ماه، پس از بررسی عملکرد تمامی دستگاه‌های قرآنی اعلام خواهد شد.

captcha