اعلام ویژه‌برنامه‌های شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در حرم رضوی
کد خبر: 1453531
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸

اعلام ویژه‌برنامه‌های شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در حرم رضوی

کانون خبرنگاران نبأ/ نرگس زارعی: برنامه‌های سوگواری شهادت حضرت جواد‌الائمه(ع)، پسر بزرگوار امام رضا(ع) توسط آستان قدس رضوی اعلام شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری برنامه‌های سوگواری شهادت حضرت جوادالائمه‌(ع) توسط این آستان قدس رضوی، گفت: در شب شهادت امام نهم(ع) خدام رضوی در 14 مسجد مزین به نام آن حضرت در سطح شهر مشهد حضور می‌یابند.

وی افزود: جمعی از کفشداران بارگاه منور رضوی طی مراسمی با حضور در 14 مسجد مزین به نام مبارک حضرت جوادالائمه(ع)، همراه با نمازگزاران، نماز مغرب و عشا را اقامه کرده و به سوگ شهادت فرزند ولی نعمتشان می‌نشینند. مراسم فرهنگی در نظر گرفته شده برای این برنامه شامل قرائت قرآن، مداحی و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام نهم(ع) و همچنین پذیرایی از نمازگزاران حاضر در مسجد توسط خدام بارگاه منور رضوی است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: در شب، روز و شام شهادت حضرت امام جواد(ع) ویژه‌برنامه‌هایی برای عموم زائرانی که برای تسلیت شهادت آن حضرت به محضر پدر بزرگوارشان حضرت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند، در حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: ویژه‌برنامه شب شهادت این امام بزرگوار دوم مهرماه، بعد از نماز مغرب و عشا در صحن جامع رضوی حرم مطهر برگزار می‌شود که در این مراسم حجت‌الاسلام کاظم صدیقی آموزه‌های زندگی در سیره امام جواد(ع) را تبیین می‌کند و مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه‌سرایی شهادت نهمین امام شیعیان می‌پردازند.

وی بیان کرد: مراسم سالروز شهادت حضرت امام جواد(ع) در سوم مهرماه از ساعت 9:30 الی 12:30 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و در این مراسم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد سخنرانی می‌کند. این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز ادامه دارد و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در این مراسم، مناقب و مظلومیت حضرت جوادالائمه‌(ع) را در قالب اشعار و مرثیه توصیف می‌کنند.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: ویژه‌برنامه شام شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت نیز پس از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام واعظ شهیدی برگزار می‌شود. مدیحه و مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ شهادت ابن‌الرضا(ع) و برپایی جلسات سخنرانی با موضوع «بررسی ابعاد مختلف شخصیت امام جواد(ع)» از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت سالروز شهادت آن حضرت در حرم مطهر رضوی است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه‌برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردوزبان که از کشورهای مختلف در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، در رواق دارالرحمه و سردر شرقی صحن جامع رضوی تدارک دیده شده است.

captcha