آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در حرم فرزند امام جواد(ع) در قم حضور یافت
کد خبر: 1454378
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
همزمان با شهادت امام جواد(ع)؛

آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در حرم فرزند امام جواد(ع) در قم حضور یافت

کانون خبرنگاران نبأ/امیرمحسن سلطان‌احمدی: مدیر فرهنگی آستان مطهر حضرت موسی مبرقع(ع) از حضور و زیارت مرجع عالیقدر تقلید آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در این آستان مطهر همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن فاطمیان، مدیر فرهنگی آستان مطهر حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلا فصل امام جواد(ع) صبح امروز، پنجم مهر‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا با اشاره به حضور آیت‌الله‌العظمی صافی در این آستان مطهر اظهار کرد: روز پنجشنبه سوم مهرماه همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) مرجع عالیقدر تقلید آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی جهت عرض تسلیت شهادت پدر حضرت موسی مبرقع(ع)، امام جواد(ع) در این آستان مطهر حضور یافت.

وی در ادامه گفت: معظم له پس از زیارت حضرت موسی مبرقع(ع) با جمعیت زائران به سمت مضجع نورانی چهل اختران که چهل نفر از نوادگان امام جواد (ع) و حضرت موسی مبرقع(ع) دفن هستند، حرکت کرده و در کنار آن حرم ملکوتی، به نماز و دعا مشغول شدند.

فاطمیان در ادامه تصریح کرد: این مرجع عالیقدر جهان تشیع در پایان به زیارت امامزاده زید(ع) از نوادگان امام سجاد(ع) که در بخش دیگر این مجموعه زیارتی واقع شده رفته و آنجا نیز به زیارت، دعا و نماز پرداخت.

مدیر فرهنگی آستان مطهر موسی مبرقع(ع) در پایان بیان کرد: در این مجموعه زیارتی حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلا فصل امام جواد(ع)، چهل نفر از نوادگان امام جواد(ع) و حضرت موسی مبرقع(ع) و همچنین امامزاده زید(ع) از نوادگان امام سجاد(ع) مدفون هستند که این مجموعه زیارتی مشهور به چهل اختران است.

یادآور می‌شود، مجموعه زیارتی چهل اختران در محله چهل اختران شهر مقدس قم واقع شده است.

captcha