برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی حوزه به معاونت پژوهش واگذار شد
کد خبر: 1454384
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی حوزه به معاونت پژوهش واگذار شد

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر دفتر فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه گفت: براساس تصمیم مرکز مدیریت حوزه علمیه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی حوزه علمیه به معاونت پژوهش واگذار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود مقدمی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندشی حوزه تاکنون بر عهده معاونت تهذیب حوزه بود، اما با توجه به صبغه پژوهشی این کرسی‌ها، برگزاری آن به معاونت پژوهش حوزه واگذار شد.

وی افزود: تاکنون شش دوره کرسی آزاداندیشی در راستای عمل به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در برپایی و توسه کرسی‌ها با حضور طلاب و اساتید حوزوی در حوزه علمیه برگزار شده است.
مدیر دفتر فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برپایی کرسی‌ها، براساس آئین‌نامه جدید انجام می‌شود، تصریح کرد: آیین‎نامه کار این کرسی‎ها در این معاونت تنظیم و تدوین شد و در اختیار مدیریت حوزه قرار گرفت و نظرات نهایی درباره این آیین‎نامه ارایه خواهد شد.
وی بیان کرد: خوشبختانه نظر مثبت مدیران حوزه و حوزویان از برگزاری دوره‎های پیشین کرسی‎های آزاداندیشی، مدیران حوزه را بر آن داشت تا اقدام به برنامه‎ریزی گسترده‎ای به منظور فراگیر شدن و توسعه این برنامه داشته باشند.
وی گفت: موضوعات کرسی‎ها نیز در طول شش دوره گذشته کاملا بر اساس نیازهای روز انجام شد و طلاب نیز به صورت صریح و بی‌پرده و البته با رعایت حدود، نسبت به مقولات اعلام شده از جمله «نقش قرآن در اجتهاد امروز و درس‌های حوزه»، رابطه دولت و حوزه، هنر، قرآن در حوزه و... به صحبت پرداخته‎اند.

همچنین حبیب حمیدی، مسئول روابط عمومی معاونت پژوهش حوزه در این باره گفت: بیشتر نهادهای حوزوی از چندسال قبل پیگیر این موضوع بوده‌اند و دفتر تبلیغات، دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مراکز دیگر این کرسی‌ها را برگزار می‌کرده‌اند و معاونت پژوهش به تنهایی متولی آن نبوده است.

به نظر می‌رسد واسپاری برگزاری این کرسی‌ها به معاونت پژوهش حوزه با هدف تمرکزگرایی در روند برگزاری آن باشد.

captcha