بزرگداشت حافظ ۱۰ روزه می‌شود
کد خبر: 1454504
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
در شیراز؛

بزرگداشت حافظ ۱۰ روزه می‌شود

گروه هنر: مدیرکل ارشاد فارس از اجرای برنامه‌های نوینی در بزرگداشت یادروز حافظ در سال جاری خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار یادروز حافظ به‌مدت ۱۰ روز در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عصر دیروز، چهارم مهر در نشست ستاد اجرایی یادروز حافظ که با حضور علیرضا افتخاری در شیراز برگزار شد، از اجرای برنامه‌های نوینی در بزرگداشت یادروز حافظ در سال جاری خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار یادروز حافظ به‌مدت 10 روز در شیراز برگزار می‌شود.
وی افزود:  برنامه «گذر هنر» عنوان برنامه‌ای که است که به‌مدت 10 شب از یازدهم تا بیستم مهر بدین مناسبت در محوطه روبروی آرامگاه حافظ اجرا می‌شود.
مریدی با بیان اینکه در تمام این ایام، حوزه‌های مختلف فرهنگی، ادبی و هنری این سازمان برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کنند، گفت: اصحاب فرهنگ و هنر فارس و مراکز و مؤسسات فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف در این برنامه گرد هم می‌آیند.
مدیرکل ارشاد فارس با یادآوری اینکه برنامه‌های یادروز حافظ در سال جاری از یازدهم مهر آغاز می‌شود، گفت: دو روز اول این بزرگداشت اختصاص به مولوی دارد که هر شب گروه‌های نمایشی، تجسمی، خوشنویسان و غیره به همراه هنرمندان حوزه‌های فیلم و عکس و صنایع دستی به اجرای برنامه‌های مختلفی برگرفته از اشعار و آثار مولوی می‌پردازند.
وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی بر مبنای اندیشه‌های حضرت علی(ع) است، از اجرای این ویژه‌برنامه‌ها در چهار شب بعدی با رویکرد حال و هوای حضرت علی(ع) خبر داد و گفت: در این مدت هنرمندان و عاشقان و دلدادگان حضرتش از سراسر استان و کشور با گروه‌های فرهنگی و هنری به اجرای برنامه‌هایی با عنوان «همای رحمت» می‌پردازند.
مریدی رویکرد چهار روز آخر این بزرگداشت را پرداختن به اندیشه‌های لسان‌الغیب شیرازی برشمرد و گفت: دیدگاه‌های حافظ در حوزه اندیشه، اثرگذاری‌ها و دانش‌ها چنان بی‌نظیر است که اشعار وی پل ارتباطی را میان گذشته و آینده بشر رقم می‌زند و به این دلیل، توکل، تسلیم و رضا به‌عنوان دست‌مایه ایام بزگداشت لسان‌الغیب در نظر گرفته شده است.

captcha