همایش ملی «قرآن و معرفت‌شناسی» برگزار می‌شود
کد خبر: 1454714
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴

همایش ملی «قرآن و معرفت‌شناسی» برگزار می‌شود

گروه اندیشه: همایش ملی «قرآن و معرفت‌شناسی» به همت گروه معرفت‌شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری گروه‌های فلسفه و علوم قرآنی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، این همایش به منظور استخراج مباحث معرفت‌شناختی از قرآن کریم، عرضه نظرات جدید معرفت‌شناختی به قرآن و اخذ نظر و پاسخ قرآن کریم روز دوشنبه 28 مهرماه برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، نقد مبانی معرفت‌شناسی غرب بر مبنای تعالیم قرآنی و بهره‌گیری از آموزه‌های معرفتی قرآن در اصلاح و توسعه معرفت‌شناسی اسلامی از دیگر اهداف برگزارکنندگان این همایش است و علاوه بر سخنرانی برخی از اساتید فلسفه و علوم قرآنی دانشگاه علامه طباطبایی، قرار است آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت‌الاسلام علیرضا قائمی‌نیا، دبیر علمی این همایش به ایراد سخن بپردازند.

ستاد سیاستگذاری این همایش متشکل از مدیر گروه معرفت‌شناسی پژوهشگاه، مدیر گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی، مدیر گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه و مدیر گروه علوم قرآنی دانشگاه علامه طباطبایی در محل دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) استقرار دارد.

در این همایش علاوه بر برگزاری میزگرد علمی، مقالاتی چون «الگوی تفکر قرآنی براساس معناشناسی همزمانی» از هادی صادقی و شعبان نصرتی، «تعریف در قرآن کریم» از مسعود اسماعیلی، «ارزش‌سنجی معرفتی در قرآن کریم» از غلامحسین جوادپور و «بررسی جایگاه معرفت‌شناختی حسّ از دیدگاه قرآن» از حسن عابدی ارائه خواهد شد.

captcha