افزایش چاپ قرآن در نیمه نخست سال/ صدور مجوز چاپ یک میلیون قرآن
کد خبر: 1456261
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
حاجی‌شریف عنوان کرد:

افزایش چاپ قرآن در نیمه نخست سال/ صدور مجوز چاپ یک میلیون قرآن

گروه ادب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارلقرآن‌الکریم از افزایش چاپ قرآن در سال جاری خبر داد و گفت: امسال مجوز چاپ یک میلیون قرآن صادر شده است.

احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره آمار چاپ قرآن در شهریورماه امسال گفت: در ماه گذشته 22 مجوز چاپ قرآن با شمارگان 141 هزار نسخه صادر شده است که از این تعداد 7 فقره چاپ جزئی با شمارگان 59 هزار نسخه و 15 فقره نیز مجوز چاپ کلی با شمارگان 82 هزار نسخه قرآن بوده است.

وی در ادامه به تعداد مجوز نشر قرآن در ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در مجموع 23 مجوز نشر قرآن با شمارگان 243 هزار نسخه صادر شده است که از این تعداد 9 مجوز مربوط به چاپ جزئی قرآن و 14 مجوز نیز مربوط به چاپ کلی قرآن است.

حاجی‌شریف ادامه داد: مجوز صادر شده برای قرآن‌های جزئی با شمارگان 84 هزار نسخه بوده و در مورد نشر قرآن کلی نیز، برای 159 هزار نسخه قرآن مجوز نشر صادرشده است.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌الکریم همچنین به تعداد اجزای تصحیح شده در ماه گذشته اشاره و عنوان کرد: در این مدت 703 جزء قرآن کریم توسط کارشناسان و مصححان سازمان دارالقرآن‌الکریم تصحیح شده است و در این راستا نشست‌هایی را هر سال در راستای به‌روزرسانی اطلاعات مصححان برگزار می‌کنیم و تا یک ماه آینده این نشست برگزار خواهد شد.

وی در ادامه نیمه نخست امسال را با نیمه نخست سال گذشته مقایسه کرد و گفت: امسال برای چاپ یک میلیون و 176 هزار و 900 نسخه مجوز چاپ صادر شده است در حالی که این رقم برای نیمه نخست سال گذشته 940 هزار و 900 نسخه بوده است که این مقایسه نشان می‌دهد آمار چاپ قرآن درکشورمان افزایش یافته است.

حاجی‌شریف دلایل این افزایش را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت کاغذ تثبیت شده و ناشران از نظر اقتصادی به ثبات نسبی رسیده‌اند، انگیزه برای چاپ قرآن بیشتر شده است، از سوی دیگر چند سالی بود که قرآن کمتر چاپ می‌شد و ناشران در حال حاضر براساس نیاز مخاطبان خود اقدام به چاپ قرآن کرده‌اند.

captcha