برگزاری دومین جشنواره غدیر در پاکستان
کد خبر: 1457932
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳

برگزاری دومین جشنواره غدیر در پاکستان

گروه بین‌الملل: دومین جشنواره غدیر با همکاری آستان مقدس امام علی(ع) در شهر «اسلام‌آباد»، پایتخت پاکستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس علوی، این جشنواره به مناسبت عید سعید غدیر برگزار می‌شود و دانشگاه اسلامی «الکوثر» پاکستان نیز در برگزاری آن همکاری دارد.
هیئتی رسمی از بخش‌های امور دینی، فکری، فرهنگی و رسانه‌ای وابسته به آستان علوی در نظر دارند، برای فراهم‌کردن مقدمات لازم برای برگزاری این جشنواره به اسلام‌آباد سفر کنند.
سیدغسان الخرسان، رئیس این هیئت گفت: ما برای دومین بار به پاکستان سفر خواهیم کرد و سال گذشته نخستین سفر ما به‌منظور برگزاری نخستین جشنواره غدیر در اسلام‌آباد انجام شد.
وی با استناد به حدیث «الناس صنفان إما أخٌ لک فی الدین أو نظیر لک فی الخلق: مردم دو دسته‌اند، دسته‌ای برادر دینی تواند و دسته‌ای دیگر هم‌نوع تو در آفرینش هستند» از امام علی(ع) افزود: هدف از این سفر نشر مبانی اسلام اصیل و مکتب اهل بیت‌(ع) که به تسامح، وحدت، برادری و دوستی و انسانیت دعوت می‌کند، است.
الخرسان تصریح کرد: مجموعه‌ای از تألیفات دینی، فکری، فرهنگی و رسانه‌ای را که به زبان عربی و اردو در آستان علوی چاپ شده است، در این سفر با خود می‌بریم و در پاکستان توزیع خواهیم کرد.
وی یادآور شد: دیدار با شخصیت‌ها و مسئولان مؤسسات اسلامی در اسلام‌آباد و دیگر شهرهای پاکستان و بازدید از مراکز علمی و فرهنگی این کشور از برنامه‌های این سفر خواهد بود.

captcha