ترجمه عربی جلد دوم «آنک آن یتیم نظر کرده» امسال به پایان می‌رسد
کد خبر: 1464356
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
بتول مشکین‌فام:

ترجمه عربی جلد دوم «آنک آن یتیم نظر کرده» امسال به پایان می‌رسد

گروه ادب: عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) از پایان ترجمه عربی جلد دوم «آنک آن یتیم نظر کرده» در سال جاری خبر داد.

بتول مشکین‌فام، نویسنده و مترجم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ترجمه جلد دوم کتاب «آنک آن یتیم نظرکرده» گفت: این کتاب توسط محمدرضا سرشار نوشته شده است و با توجه به این که موضوع این کتاب در رابطه با پیامبر اکرم(ص) است، اهمیت زیادی داشته و می‌تواند در معرفی این شخصیت عظیم در سراسر جهان مؤثر باشد.

وی افزود: ترجمه عربی جلد نخست این کار انجام شده است و جلد دوم آن درباره صحابه و کسانی است که در خدمت اهل بیت(ع) بوده‌اند و در حال انجام است و می‌توان گفت حدود نیمی از کار انجام شده است، البته مدتی بود که کار ترجمه آن متوقف شده بود، اما بنا دارم به زودی کار آن را شروع کنم و به سرانجام برسانم.

مشکین‌فام ادامه داد: عنوان این کتاب «ها هو الیتیم فی عین الله» است و با توجه به این که هیچ فرصت مطالعاتی هم ندارم، به همین دلیل نمی‌توانم آن را با سرعت بیشتری انجام دهم.

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) با بیان این که کار اصلی من ترجمه نیست، اظهار کرد: هر چند ترجمه آن به دلیل سبک نوشتاری و داستانی بودن آن کمی سخت بود، اما به دلیل برکت و خیر فراوانی که در زندگی‌ام داشته‌ام، ترجمه آن را قبول کردم.

گفتنی است، ترجمه نخست کتاب «آنک آن یتیم نظرکرده» از سال 86 آغاز شد و در سال 1390 به پایان رسید و از سوی انتشارات «دار احیاء التراث العربی» در بیروت به چاپ رسید و در خارج از کشور مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است.

captcha