شام غریبان امام حسین(ع) با حضور عزاداران حسینی در دورود برگزار شد
کد خبر: 1470457
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸

شام غریبان امام حسین(ع) با حضور عزاداران حسینی در دورود برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ/حسین مریدی: مراسم شام غریبان امام حسین(ع)، ۱۳ آبان‌ماه در منطقه صفای دورود با حضور پر شور و غم‌انگیز عزاداران حسینی و رؤسای اداره تبلیغات اسلامی و دانشگاه علمی، کاربردی و جانشین فرماندهی نیروی انتظامی دورود برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، شام غریبان غربتی دارد وصف‌ناشدنی، غمی جانسوز دارد که دل هر مسلمان را به درد می‌آورد.

رقیه دیگر بابا ندارد، آسمان دیگر تاب ندارد و زمین به خروش آمده است. غریب‌ترین مولای عالم صاحب‌الزمان(عج) در شام غریبان جدش می‌گرید و ناله سر می‌دهد.
صحنه کربلا را عرصه رویارویی «اردوگاه شیطان» با «اردوگاه حق» است و ستون رجزخوانی‌های اصحاب امام حسین(ع) در میدان نبرد روز عاشورا، تأکید بر ولایتمداری است.
پیام و درس نهضت عاشورا «مقاومت، عزت و تسلیم نشدن در مقابل ظلم» است. قیام عاشورا تحقق وعده نصرت الهی است. انتشار و گسترش روزافزون پیام امام حسین(ع) و در مقابل، نفرت از جبهه باطل، چیزی جز نصرت الهی و پیروزی جبهه حق نیست.


در این آئین عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عزای مولای مظلوم خویش گریستند و آئین غم‌بار شام غریبان را به جای آوردند و با واسطه قرار دادن امام حسین(ع) از خداوند طلب برآورده شدن حاجات خود را کردند.
در مراسمی نمادین مردم با کاروان اسیران حضرت زینب(س)همدردی کردند ومردم مراسم شام غریبان را با شکوه هرچه تمام‌تر برای همدردی با اسوه صبر و استقامت حضرت زینب(س) برگزارکردند.


این تصاویر مربوط به مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالله(ع) در خیابان صفای دورود است که منتظران مهدی با حضور در مراسم عزاداری به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج) این مصیبت عظیم را تسلیت می‌گویند.
خیمه‌ها می‌سوزد و شمع شب تارم شده
در شب بیماریم، آتش پرستارم شده
ما که خود از سوز دل، آتش به جان افتاده‌ایم
از چه دیگر شعله‌ها، یار دل زارم شده

captcha