تدوین بیش از ۷۰ درصد اساسنامه مشترک اتحادیه مدغم
کد خبر: 1474477
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
پورمعین بیان کرد:

تدوین بیش از ۷۰ درصد اساسنامه مشترک اتحادیه مدغم

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور گفت: اتحادیه مدغم با داشتن بیش از سه هزار مؤسسه می‌تواند منشأ خدمات ارزنده وارزان باشد که تدوین اساسنامه آن بیش از ۷۰ درصد پیش‌روی داشته است.

محمدرضا پورمعین، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: امیدوارم بحث ادغام اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی ـ مردمی و اتحادیه تشکل‌های قرآنی در یک قالب جدید، پس از سال‌ها تلاش و پیگیری مسئولان امر به سامان برسد.

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران ادامه داد: برابر تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی مدت سه ماه را به هر دو اتحادیه فرصت دادند که نسبت به ادغام اقدام کنند.

پورمعین عنوان کرد: اساسنامه مشترکی میان هر دو اتحادیه قرار دارد که بیش از 70 درصد آن تدوین، کارشناسی شده و نقطه نظرات هر دو طرف گرفته شده است که 30 درصد دیگر در فرصت باقی مانده تکمیل می‌شود و در یک نظام کاملاً آزاد رأی‌گیری، مؤسسات مردمی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره مدغم را تعیین می‌کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور تأکید کرد: طبیعتاً هر دو اتحادیه برای پیشبرد اهداف قرآنی، منویات مقام معظم رهبری و توجه به آموزه‌های قرآنی، گام‌های زیادی را برداشته‌اند اما خیلی از این گام‌ها موازی، مساوی و تکرار کار همدیگر بوده است.

وی عنوان کرد: حال آنکه این انرژی‌هایی که صرف موازی‌کاری می‌شود، می‌توان برای انجام چند کار زمین‌مانده به ویژه ساماندهی وضعیت و حمایت بیشتر از مؤسسات چه مادی و چه معنوی و بحث سهولت صدور مجوز مؤسسات و بحث واگذاری کارهای دولتی به اتحادیه‌ها به عنوان اتحادیه متمرکز به کار برد.

فعالیت اتحادیه مدغم با بیش از 3 هزار مؤسسه

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور تصریح کرد: اتحادیه واحد با داشتن بیش از سه هزار مؤسسه در سراسر کشور و نیروهای زبده قرآنی می‌تواند منشأ خیر خدمات ارزنده و ارزان برای جامعه قرآنی باشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه به زودی ادغام اتحادیه‌ها انجام شود، گفت: ان‌ شاءالله تا پایان سال اقتصاد و فرهنگ و قبل از ورود به سال جدید، شاهد مراسم افتتاح اتحادیه واحد قرآنی کشور باشیم.

پورمعین با اشاره به اینکه اتحادیه تشکل‌های قرآنی در حدود 14 استان دارای اتحادیه استانی است، افزود: طبیعتاً انتخابات در سطح استان‌ها پیرو مرکز صورت می‌گیرد و اتحادیه استان‌ها هم به یک اتحادیه واحد تبدیل می‌شوند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در پاسخ به اینکه وضعیت مجوز مؤسسات که دارای مجوز از سازمان دارالقرآن الکریم و بعضا از فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، چگونه می‌شود؟ ادامه داد: مؤسسات نیاز نیست دوباره مجوز بگیرند بلکه شکل واحدی از مجوز طراحی می‌شود که جایگزین مجوز قبلی خواهد شد.

captcha