بخش دوم پایش فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی انجام شد
کد خبر: 1475833
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
اجمالی/

بخش دوم پایش فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی انجام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: بخش دوم نشست اعضای کمیته پایش شورای توسعه فرهنگ قرآنی با مسئولان جهاد دانشگاهی صبح امروز اول آذرماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بخش دوم پایش فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی توسط کمیته پایش شورای توسعه فرهنگ قرآنی، صبح امروز در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی و با حضور حمیدرضا طیبی، رئیس این نهاد و جمعی از مدیران آن برگزار شد.
در این جلسه علاوه بر رئیس جهاد دانشگاهی، مهدی فیض، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، حمید صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و مدیرعامل ایکنا و جمعی از معاونان وی حضور داشتند. همچنین اعضای کمیته پایش در این جلسه محمد انجم‌شعاع، رحیم قربانی، داود تک‌فلاح، ابریشم‌باف و فلاح بودند.
در ابتدای این جلسه طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی به بیان برخی فعالیت‌های قرآنی این مرکز و توانمندی‌های آن در زمینه اجرای برنامه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در سه مسئله می‌تواند ورود اساسی و جدی داشته باشد که از جمله آنها مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم است.
در ادامه آن نیز محمد انجم‌شعاع به عنوان رئیس کمیته پایش از جهاد دانشگاهی به بیان پیشینه کوتاهی از شورای توسعه فرهنگ قرآنی پرداخت و افزود: پایش فعالیت‌های قرآنی دستگا‌ه‌ها و نهادها در سال اول تنها به دنبال شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها است.
در بخش دیگری از این نشست نیز مهدی فیض، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی به معرفی اجمالی فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی جهاد دانشگاهی پرداخت.

وی که در سخنان خود بیشترین استناد را به سخنان مقام معظم رهبری در مورد جهاد دانشگاهی داشت، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی براساس الگوی فارغ‌التحصیل مطلوب، طرحی را با عنوان «هفت شهر شایستگی» طراحی کرده‌ است.
معرفی فعالیت‌های صورت گرفته و یا در دست اجرای سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان بخش دیگری از برنامه پایش بود که حمید صابرفرزام به آن پرداخت.

وی گفت: فعالیت‌های ما در سه حوزه صورت می‌گیرد که در حوزه پژوهش مهم‌ترین برنامه راه‌اندازی «پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم» است.
خبر تکمیلی این نشست متعاقباً منتشر می‌شود.

captcha