آغاز به‌کار کنگره بین‌المللی خطر جریانات تکفیری با حضور پرشور علمای مذاهب اسلامی
کد خبر: 1476137
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷

آغاز به‌کار کنگره بین‌المللی خطر جریانات تکفیری با حضور پرشور علمای مذاهب اسلامی

گروه حوزه‌های علمیه: کنگره بین‌المللی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام دقایقی پیش با حضور نمایندگان مذاهب اسلامی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) مراسم افتتاحیه این کنگره با حضور علمای فرق مختلف اسلامی از 80 کشور جهان دقایقی پیش در سالن پیامبر اعظم مدرسه علمیه امام کاظم(ع) آغاز شد.

آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و آیت‌الله حسینی بوشهر، مدیر حوزه‎های علمیه در این مراسم حضور دارند.

همچنین مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، قاضی عسکری، رئیس سازمان حج و زیارت و آیت‌الله ابراهیم امینی در این مراسم حضور دارند.

هم‌اکنون و در آغاز آیین افتتاحیه این کنگره، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی‌زاده موسوی، رئیس ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام به ارایه گزارش و بیان برنامه‌های کنگره طی امروز و فردا می‌پردازد و پس از وی آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی به ایراد سخن خواهد پرداخت.

هم اکنون و در دقایق ابتدایی این کنگره استقبال بسیار خوبی از سوی فضلا و طلاب حوز‎ه‎های علمیه و علاقه‌مندان صورت گرفته و سالن‌های ورودی به محل همایش مملو از شرکت‌کنندگان است.

گفته می‌شود چهار هزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی تامین امنیت کنگره را در اطراف خیابا‌ن‌های ورودی به محل همایش برعهده دارند.

یادآور می‌شود که نخستین روز این کنگره بزرگ بین‎المللی اختصاص به سخنرانی شخصیت‎های طراز اول سیاسی و مذهبی جهان اسلام دارد و در روز دوم کنگره نیز 60 مقاله در کمیسیون‌های مختلف برررسی خواهد شد.

همچنین مقالات ارایه شده  در این کنگره در قالب 17 کتاب به زبا‌ن‌های مختلف چاپ و منتشر خواهد شد.

این کنگره از سوی آیات عظام مکارم شیرازی و جعفر سبحانی و با حمایت مراجع تقلید و با هدف اتحاد علمای اسلامی در مقابله با جریانات تکفیری تدارک شده است و امروز و فردا، دوم و سوم آذرماه در قم برگزار می‌شود.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

مطالب مرتبط
captcha