نايب رئيس شورای شهر تهران: دانشجويان ايرانی روشن كننده چراغ مسابقات بين المللی قرآن هستند
کد خبر: 1478515
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۰

نايب رئيس شورای شهر تهران: دانشجويان ايرانی روشن كننده چراغ مسابقات بين المللی قرآن هستند

گروه فعاليت های قرآنی: دانشجويان ايرانی هموراه سرآمد و روشن كننده چراغ مسابقات بين المللی قرآن هستند.

«حسن بيادی»، نايب رئيس شورای اسلامی شهر تهران و عضو شورای مركز فعاليتهای قرآنی دانشجويان كشور در گفت و گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با بيان اين مطلب افزود: سطح برگزاری بيست و يكمين جشنواره ملی قرآن دانشجويان سراسر كشور، از لحاظ كيفی بسيار بالا و حتی می شود گفت بی نظير است. برگزاری اين مسابقات از حد مسابقات ملی دانشجويی فراتر رفته و حتی قابل قياس با مسابقات قرآنی بين المللی است.
وی افزود: البته من معتقدم اين مسابقات نبايد تنها به بخش های خاصی محدود باشد، بلكه بايد در بخش های گوناگون قرآنی ديگر نيز فعال شود، به طور مثال احساس می شود در اين مسابقات در حوزه تفسير و مفاهيم قرآنی، جای كار بيشتری وجود دارد.
اين فعال قرآنی در ادامه، سطح برگزاری مسابقات قرآنی ملی را فراتر از مسابقات بين المللی، توصيف و تصريح كرد: سطح برگزاری اين مسابقات از سطح برگزاری مسابقات بين المللی قرآنی در سطح جهان اسلام بالاتر است. برخی فكر می كنند، چون عرب ها به زبان قرآن مسلط تر هستند، پس مسابقات آنها نيز با شكوه بيشتری برگزار شده و همواره در مسابقات موفق ترند، در حالی كه اين ايرانی ها هستند كه همواره سرآمد برگزاری مسابقات قرآنی هستند.
بيادی، قرائت و تلاوت قرآنی را دارای تكنيك هايی پيچيده خواند و با اشاره به عدم مالكيت كشور های خاص در اكتساب مقام های جهانی قرائت و تلاوت قرآن، گفت: قرائت قرآن دربردارنده تكنيك ها و اصولی است كه جغرافيای آن، و عرب و عجم بودن آن، چندان مهم نيست، بنابراين باتوجه به استعداد غنی ايرانی ها در تلاوت و قرائت قرآن، ايرانی ها همواره تصرف كننده مقام های نخست مسابقات قرآنی بوده اند.
وی در زمينه چگونگی نهادينه كردن فرهنگ قرآنی در شورای شهر، گفت: من معتقدم كه ما بايد در عمل، فرهنگ قرآنی را احيا و اجرا كنيم. ما در اين چهار سال اگر كاری را انجام نداده باشيم، كاری را انجام داديم كه صاحب قرآن، پيامبر (ص) و اهل بيت (ع) راضی هستند و آن هم حذف «ربا» بود، چرا كه ربا بسيار مردم را تحت فشار و مورد آزار قرار داده بود.
عضو شورای شهر تهران در ادامه مبارزه شورای شهر تهران را ستيز با محارب با خداوند دانست و اظهار كرد: به تعبير قرآن «ربا» محاربه با خداوند است و به معنای امروزی ربا ضد توليد و كارآفرينی است.
وی در پايان گفت: ما در زمينه كاربری فرامين قرآنی در جامعه دچار كوتاهی شده ايم، بنابراين ما در زمينه های مختلف می توانيم قرآن را كاربردی كنيم و همچنين سرلوحه كارهای خودمان قرار دهيم.
captcha