برنامه‌های قرآنی مدارس از انسجام كافی برخوردار نيست
کد خبر: 1504251
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۳
نگاهی به فعاليت‌های قرآنی وزارت آموزش و‌پرورش/برنامه درسی(5)

برنامه‌های قرآنی مدارس از انسجام كافی برخوردار نيست

گروه فعاليت‌های قرآنی: برنامه‌های قرآنی مدارس از انسجام كافی برخوردار نيست، بنابراين اجرای فعاليت‌های قرآنی به‌طور بهينه درمدارس نيازمند يك تشكيلات واحد قرآنی است.

«محمدحسين مهدوی»، مربی آموزش قرآن‌ در دارالقرآن‌الكريم امام خمينی(ره) وابسته به سازمان آموزش وپرورش استان ايلام درگفت‌ وگو باخبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با بيان اين مطلب افزود: ايجاد يك سازمان واحد قرآنی، انسجام برنامه‌های قرآنی و صرف اعتبارات به‌طور صحيح و اصولی می‌تواند در پيشبرد اهداف قرآنی بسيار تاثيرگذار باشد.
وی يادآورشد: برنامه‌های قرآنی مدارس با ايجاد سازمان واحد قرآنی از بازدهی و كيفيت مطلوب‌تری برخوردار خواهدشد وفعالان قرآنی نيز می‌توانند با توانايی بيشتر وپشتوانه مستحكم‌تر به اجرای برنامه بپردازند.
مهدوی درباره معلمان قرآنی اظهاركرد: اكثر معلمان قرآنی از تجربه و تبحر كافی در زمينه علوم قرآنی برخوردار نيستند؛ بنابراين دوره‌های آموزشی بايد به‌طور مكرر و براساس شيوه‌های نوين برای مربيان برگزارشود.
وی درباره دروس قرآنی مدارس تصريح كرد: درسال‌های اخير كتاب دين وزندگی براساس محور ومطالب قرآنی برای سه مقطع تحصيلی تاليف وتهيه شده؛ كه اصلاح اين كتاب، در فراگيری دانش‌آموزان بسيار موثر خواهدبود.
مربی علوم قرآنی درباره نحوه‌ی برگزاری جشنواره قرآنی تاكيد كرد: وقتی استادان مجربی در استان‌ها حضور ندارد به تبع فعاليت‌های قرآنی ضعيف و نيروی قرآنی خوبی تربيت وتحويل جامعه نمی‌شود، و جشنواره نيز از كيفيت بالايی برخوردار نيست.
مهدوی يادآورشد: داوران اين جشنوار‌ه‌ها نيز براساس آشنايی و علاقه فرد به يكی از رشته‌های قرآنی بدون اينكه تمام جوانب داوری بررسی شود، انتخاب می‌شوند.
وی درباره نحوه اداره دارالقرآن‌الكريم امام‌خمينی (ره) افزود: اعتبارات اين دارالقرآن توسط معلمان و خيرين تامين شده؛ و مربيان قرآنی مبلغی از حقوق ماهانه خود را صرف اجرای برنامه‌های قرآنی در اين مركز می‌كنند.
captcha