كتاب «مبانی فلسفه دين» منتشر شد
کد خبر: 1529284
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۰

كتاب «مبانی فلسفه دين» منتشر شد

گروه انديشه و علم: كتاب «مبانی فلسفه دين» نوشته «ديويد ای. پيلين» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)شعبه آذربايجان‌غربی، اين كتاب توسط «ديويد ای. پيلين» نوشته شده است و گروه مترجمان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و پژوهشكده فلسفه و كلام اسلامی قم آن را ترجمه كرده كه توسط دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم منتشرشده و به قيمت 36 هزار ريال در اختيار علاقمندان قرارگرفته است.
نويسنده در مقدمه اين كتاب با اشاره به نقش فيلسوفان دين می‌نويسد: فيلسوفان دين در جريان كار پژوهشی خود، توجهی خاص به استحكام شالوده و ساختار بنای باور دينی معطوف می‌دارند و آنها در صدد هستند تا ناسازگاری‌های ميان باورهای يك دين را كشف كنند و ارائه طرح‌هايی از ايمان دينی از وظايف و نقش‌های عمده فيلسوفان دينی است.
وی در يازده فصل از اين كتاب به موضوعات ايمان، تاريخ و وحی، صفات خداوند، اخلاق، مرگ و جاودانگی پرداخته است.
«ای. پيلين» با بيان مشخصه‌های دين می‌افزايد: اولين مشخصه دين سرو كار داشتن آن با وجود، ارزش و عقلانيت است و دين اصيل از تجلی خدا نشأت می‌گيرد.
نويسنده درباره تأثير فرهنگ بر ايمان چنين می‌نويسد: شيوه‌هايی كه برای تبيين ايمان و الاهيات به كار می‌روند و نيز تفكر نهفته در آنها، تحت تأثير فرهنگ هستند و ارزش‌های يك فرهنگ تأثير شگرفی بر روی ايمان و الاهيات دارد.
«ای. پيلين» اضافه می‌كند: تبيين ايمان در درجه اول عبارت است از شناخت معنای ايمان و سپس يافتن شيوه‌های مناسب برای تبيين آن به شيوه‌های معمول تفكر، اما شناخت كاربرد نيز بخشی از فهم ما است به اين معنی كه چگونگی كاربرد دين را درك كنيم.
captcha