بيست و ششمين دوره مسابقات قرآن كاركنان سپاه آغاز شد
کد خبر: 1539467
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۸
بيست و ششمين دوره مسابقات قرآن سپاه(1)

بيست و ششمين دوره مسابقات قرآن كاركنان سپاه آغاز شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: صبح امروز آيين افتتاحيه بيست و ششمين دوره مسابقات قرآن سپاه هم مانند بسياری از مراسم افتتاحيه مسابقات قرآن ديگر با تاخيری 25 دقيقه‌ای آغاز شد تاخيری كه سبب شد تا «كريم منصوری» كه برای تلاوت آغازين مراسم آمده بود بدون تلاوت، سالن مسابقه را ترك كند.

ضرب‌المثل ايرانی است كه می‌گويد«وقت طلا است»؛ اين ضرب‌المثل را همه ما قبول داريم اما تجربه و آمارهای موجود نشان می‌دهد كه برای ما ايرانی‌ها نه تنها وقت طلا نيست بلكه شايد يك ساعتش هم به اندازه يك ريال نمی‌ارزد؛ آيين آغازين بيست و ششمين دوره مسابقات قرآن كاركنان پايور و وظيفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز، چهارم ارديبهشت ماه نزديك به ساعت 9 در حالی آغاز شد كه مسئولان مسابقات پيش از اين ساعت 30/8 را برای شروع مراسم اعلام كرده بودند.
با امتناع «كريم منصوری» از تلاوت قرآن آغازين آيين افتتاحيه، استاد «محمدحسين سعيديان» از اعضای هيئت داوری اين مسابقات و از قاريان بين‌المللی به تلاوت آياتی از كلام‌الله مجيد از سوره‌های ... و كهف از حفظ پرداخت.
سپس سردار «رمضان شريف» رئيس اداره تبليغات سپاه طی سخنانی كه به دليل آغاز همراه با تاخير افتتاحيه كوتاه بود گفت: بيست و ششمين دوره مسابقات قرآن سپاه از امروز به مدت دو روز با حضور 250 نفر از قاريان و حافظان نيروهای پنج‌گانه سپاه شامل؛ نيروی هوايی دريايی زمينی دانشگاه بقيت‌الله و امام حسين(ع) در رشته‌های حفظ كل 20 10 پنج قرائت ترتيل و درك مفاهيم برگزار می‌شود.
وی افزود: 64 نفر از اين افراد به مسابقات سراسری قرآن نيروهای مسلح كه 9 تا 12 ارديبهشت ماه به ميزبانی وزارت دفاع برگزار می‌شود راه می‌يابند.
شريف در ادامه با اشاره به برگزاری اين دوره از مسابقات توسط حوزه نمايندگی ولی فقيه در سپاه ابراز اميدواری كرد تا اين حوزه در اجرای اين مسابقات موفق باشد.
مسابقات قرآن سپاه در دوره‌های گذشته توسط معاونت فرهنگی انجام می‌شد.
سردار شريف تصريح كرد: كار قرآنی در سپاه پررونق و با بركت است و آن هم ناشی از وجود فرهنگ پاسداری است كه با قرآن و اهل بيت(ع) عجين است.
وی داوران اين مسابقات را از برجسته‌ترين داوران كشور عنوان و اظهار كرد: انتخاب اين داوران به دليل نگاه آموزشی مسئولان به برگزاری اين مسابقات است.
شريف البته به رسم اين روز‌ها خبر خوشی هم داشت خبر خوشی كه با صلوات حاضران تشويق شد؛ وی گفت: چهار نفر از حافظان نيرو‌های مسلح كه از نيرو‌های سپاه پاسداران هم در ميان آنان بوده‌اند موفق شدند تا در مسابقات قرآن ارتش های جهان رتبه‌های برتر را به دست آورند.
وی افزود: هميشه ما را متهم می كنند كه قرآن شيعيان با قرآن بقيه مسلمانان تفاوت دارد و شيعيان بهايی به قرآن نمی‌دهند انشاء الله اين نتايج باعث رفع اين سوء تفاهم‌ها شود.
رييس اداره تبليغات سپاه در پايان از تشكيل بانك اطلاعات ويژه از قاريان و حافظان سپاه برای استمرار برنامه‌های قرآنی خبر داد.
بعد از سخنان سردار شريف حجت‌الاسلام‌والمسلمين ذوالنوری رييس ستاد نمايندگی ولی فقيه در سپاه به سخنرانی پرداخت.
وی گفت: قرآن 70 بطن دارد و هر كس به ميزان همت خود به بطن قرآن دست می‌يابد؛ برای درك نورانيت قرآن بايد چشم دل باز شود و اگر ظرف دل آماده نباشد محتوای قرآن در دل نمی‌نشيند.
ذوالنوری افزود: اگر ذره‌ای نفسانيت و هوای نفس به موضوع تلاوت و حفظ قرآن وارد شود آغازی برای ورود به وادی خطرناكی است و لغزش‌های سختی را پيش روی ما ايجاد می‌كند.
وی با طرح اين سئوال كه آيا برگزاری محافل مسابقات قرآن حفظ و تلاوت قران می‌تواند خودش حجابی برای انسان باشد تصريح كرد: در مناجات شعبانيه آمده است كه خدايا چشم‌های دل ما را به نور خودت روشن كن تا حجاب‌های نورانی ديگر را پاره كند.
ذوالنوری تاكيد كرد: نورهای ديگر هم می‌توانند حجابی برای نور خدا باشند و قاريان و حافظان ما بايد مراقب اين موضوع باشند.
پس از بدرقه حجت‌الاسلام‌والمسلمين ذوالنوری توسط حاضران مهدی قره‌شيخ‌لو به عنوان رييس هيئت داوران به جايگاه رفت و با بيان تنگ بودن و ضيق وقت تنها به قرائت اسامی داوران و چند نكته كوتاه درباره داوری اكتفا كرد.
وی گفت: رضا ابوالقاسمی ملك‌شاهی محمدحسين سعيديان حسين اخوان اقدم رشته قرائت و مهدی فاطميان آقايی خليل دلپاك و علی فربين رشته حفظ اين مسابقات را قضاوت خواهند كرد.
قره‌شيخ‌لو افزود: قاريان ترتيل‌خوان تنها يك صفحه و قاريان تحقيق خوان هفت سطر را بايد بخوانند.
آيين افتتاحيه بيست و ششمين دوره مسابقات قرآن سپاه اگر چه با تاخير شروع شد اما مسابقات با قاطعيت مسئولان و داوران بدون تاخير آغاز شد.
شركت‌كنندگان طی امروز و فردا از ساعت 8 صبح تا 19 به رقابت خواهند پرداخت تا اسامی نفرات برتر و راه‌يابندگان به مسابقات سراسری قرآن نيروهای مسلح در آيين اختتاميه كه پنج‌شنبه ششم ارديبهشت ماه برگزار می‌شود مشخص شود مسابقاتی كه نمی‌دانم در آن هم وقت طلا است يا نه!
captcha