اولين مركز فعاليتهای قرآنی استان در چناران بزودی تشكيل می شود
کد خبر: 1545130
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۸

اولين مركز فعاليتهای قرآنی استان در چناران بزودی تشكيل می شود

گروه فعاليتهای قرآنی: جهت يكپارچه سازی فعاليتهای قرآنی ادارات، نهادهای فرهنگی، مركز فعاليتهای قرآنی چناران بزودی تشكيل می شود.

به گزارش خبرگزاری قرانی ايران(ايكنا)شعبه خراسان رضوی، اولين نشست تخصصی قرآنی شهرستان با حضور مسئولان محلی و استانی به منظور رايزنی در اين باره برگزار شد.
امام جمعه چناران در اين جلسه گفت: پيامبر اكرم(ص) از دست امت خود تنها در زمينه دوری از قرآن شكايت نموده اند و مسلما قومی كه از قرآن فاصله بگيرند دچار بدبختی می شوند.
حجت الاسلام حسن كوثری افزود: قرآن قانون و فرهنگ و تامين كننده سعادت ما می باشد.
وی ادامه داد: اكنون به بركت انقلاب اسلامی قران در متن جامعه است اما قرآن كار بيشتری را می طلبد.
وی در خصوص وضعيت قرآنی چناران اضافه كرد: متاسفانه علی رغم نزديكی به مشهد مقدس و وجود استعدادها، فعاليت قرآنی در چناران مهجور است. بايد با اغاز به كار مركز فعاليتهای قرآنی بتوان نسل نوجوان و جوان را به ميدان كشاند.
امام جمعه چناران خاطر نشان كرد: مدرسه قران پس از 16 سال از تاسيس به عنوان اولين مدرسه قرآن كشور توانسته خدمات خوبی را علی رغم كمبود امكانات ارائه دهد و استعدادهای قرآنی زيادی را معرفی نمايد.
قائم مقام دبير جامعه قاريان قران مشهد نيز در اين جلسه گفت: امروزه در همه جا فعاليت قرآنی وجود دارد اما متاسفانه جوانان از بطن و اصل قرآن فاصله گرفته اند.
حميد غلامی افزود: جامعه قاريان پس از نزديك به 18 سال فعاليت اكنون قادر است با 135 نفر نيروی انسانی انواع خدمات فرهنگی بسته به نيازهای اقشار مختلف را ارائه دهد.
اين گزارش حاكی است: در اين جلسه مصوب شد امام جمععه به عنوان رئيس و اداره فرهنگ و ارشاد به عنوان دبير ستاد مركز فعاليتهای قرآنی بطور موقت كار خويش را با تشكيل كميته های مختلف در مدرسه قرآن وابسته به اموزش و پرورش انجام دهند.
گفتنی است در اين جلسه روسای ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خيريه، موقوفات ملك و مسئولان عقيدتی نيروی انتظامی و بسيج حضور داشتند.
captcha