سالروز تأسيس مسجد جمكران در سكوت گذشت
کد خبر: 1587092
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۸

سالروز تأسيس مسجد جمكران در سكوت گذشت

گروه اجتماعی: سالروز تأسيس مسجد جمكران روز گذشته در حالی برگزار شد كه در اين روز حتی يك برنامه‌ی فرهنگی مدون و جامع در اين مسجد اجرا نشد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، حدود يك‌ماه پيش، تأكيد يكی از مسئولان روابط‌عمومی مسجد جمكران، بر پربار بودن برنامه‌های اين مسجد در روز تأسيس به ما اين اميدواری را داد كه اين مسجد ـ علی‌رغم برنامه‌ريزی‌های نامرتب در زمينه‌ی اجرای برنامه‌های دينی و فرهنگی ـ اهميت بيشتری را برای فعاليت‌های خود قائل شده است.
در كنار برنامه‌های هفتگی و روزانه‌ی مسجد جمكران كه در همه‌ی موارد از سخنرانی يك روحانی و يا مرثيه‌سرايی يك مداح تجاوز نمی‌كرد، ادامه‌ی اين روند كند در ايام ماه رمضان، بيشتر از پيش بر خلاء فعاليت‌های متعدد دينی، فرهنگی، اجتماعی و ... اين مسجد تأكيد می‌كرد.
مسجد جمكران، با قدمت ساخت 1053 ساله و وابستگی به نام مقدس حضرت وليعصر(عج) يكی از برجسته‌ترين مساجد است و مسلماً‌ كمترين انتظاری كه رسانه‌های دينی از اين مسجد دارند، پيگيری و اهتمام بيشتر در برنامه‌ها و انجام فعاليت‌های مطلوب و در خور شأن اين مسجد برای زايران است.
هر چند كه با وجود توجه ويژه به اين مكان مقدس بعد از پيروزی انقلاب اسلامی، اين مسجد گسترش چشمگيری داشته است، ولی هم‌چنان از كمبودهای بسياری رنج می‌برد و بنابر اطلاع‌رسانی سال 84، اين مسجد برای اجرای كامل طرح‌های جامع خود به يك هزار و 200 ميليارد ريال اعتبار نيازمند است، اما اين مسئله كه تا چه ميزان دغدغه‌ی مسئولان ذی‌ربط و دست‌اندركاران مسجد جمكران است، خود جای بحث و بررسی دارد.
جای خالی برنامه‌های مسجد جمكران در روز 17 ماه رمضان، مطابق با روز تأسيس اين مسجد، ما را ملزم كرد تا به‌عنوان يك رسانه‌ی دينی كشور، پيگير اين امر باشيم.
گفت‌وگو با يكی از مسئولان مسجد جمكران و كنجكاوی درباره‌ی فعاليت‌های مسجد در اين روز، تنها به دانستن برنامه‌هايی چون «برپايی جلسه‌‌ی مديران اجرايی استان قم» و «ضيافت افطار برای خادمان مسجد» منتهی شد.
اين مقام مسئول در ابتدا با ابراز بی‌اطلاعی از كم و كيف برنامه‌های تدوين شده، فاصله‌ی زياد اين مسجد از شهر، تعداد كم زاير و هم‌چنين بی‌اطلاعی مردم از سالروز تأسيس مسجد جمكران را از دلايل درنظر نگرفتن برنامه‌ی مدون برای سالروز تأسيس مسجد جمكران عنوان كرد.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ايكنا، كه «آيا مسبب اين بی‌اطلاعی، مسئولان مسجد هستند يا خير» تصريح كرد: ما در دو سال اخير فعاليت‌های قابل توجهی داشته‌ايم.
در پايان، جای سئوال اين‌جاست كه، آيا نمود اين فعاليت‌ها پس از دو سال نبايد در سالروز تأسيس مسجد جمكران به اوج خود برسد؟ و يا اين‌كه ترتيب دادن برنامه‌ها و نشست‌های فرهنگی درباره‌ی جايگاه مهدويت در جامعه‌ی كنونی، بررسی و ارزيابی معضلات و موانع اين مسئله، بررسی ميزان علاقه‌مندی جوانان به اين امر و ... تا چه حد در دستور كار مسئولان و توليت اين مسجد مقدس است؟
captcha