معاون فرهنگی وزارت ارشاد: آموزش مهارت‌های زندگی در جامعه بايد بر اساس فرهنگ اسلامی انجام شود
کد خبر: 1615020
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۷

معاون فرهنگی وزارت ارشاد: آموزش مهارت‌های زندگی در جامعه بايد بر اساس فرهنگ اسلامی انجام شود

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بومی‌شدن آموزش مهارت‌های زندگی بر اساس نياز جامعه و فرهنگ اسلامی را ضروری بر شمرد.

پرويز در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ايكنا با بيان اين موضوع كه آموزش زوج‌های جوان از مواردی است كه گاهی مغفول می‌ماند گفت: آموزش زوج‌های جوان از ضرورياتی است كه اكنون در حال احياء است.
وی آموزش زوج‌های جوان بر اساس متن‌های ترجمه شده و انتقال داده شده از آموزش زوج‌های جوان غير ايرانی به داخل كشور را نادرست بر شمرد و افزود: اين آموزش‌ها بايد با توجه به فرهنگ اسلامی و نيازهای جامعه خود و بر اساس اصول علمی برگزار شود و به صورت بومی در آيد.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جوان‌های ما بايد در اين آموزش‌ها با مسايل اخلاقی، روابط اجتماعی، بهداشتی و آنچه كه ممكن است زوج‌های جوان با آن مواجه شوند، آشنا شوند.
وی آموزش‌های حضوری را موثرتر بر شمرد و اظهار داشت: اما در جايی كه امكان آموزش حضوری وجود ندارد نبايد از آموزش‌های غير حضوری غفلت كرد و افراد را به حال خود رها كرد بلكه از طريق تاليف و معرفی كتاب‌های مناسب و اقداماتی از اين دست بايد زوجين با آموزش‌های لازم آشنا شوند.
پرويز درباره زمان اين آموزش‌ها نيز گفت: بعضی از آموزش‌ها قبل از ازدواج ضروری نيست ولی از زمان ازدواج بيان بعضی مسايل ضرورت پيدا می‌كند و می‌توان آن‌ها را راحت‌تر و بی پرواتر بيان كرد.
پرويز، ستاد عالی كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد كشور را يكی از دست‌اندركاران برگزاری برنامه‌های آموزشی ويژه زوج‌های جوان دانست و از تداوم برنامه‌های ستاد در اين راستا خبر داد.
يادآوری می‌شود، دومين دوره آموزشی زوج‌های جوان كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد كشور با عنوان «خانه‌های آسمانی» از 21 آذر ماه تا 21 دی ماه در مشهد مقدس با حضور 3000 نفر از سراسر كشور برگزار می‌شود.
captcha