توسعه فرهنگ دينی نيازمند نگرش و تجديدنظر در روش‌ها است
کد خبر: 1641581
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۲

توسعه فرهنگ دينی نيازمند نگرش و تجديدنظر در روش‌ها است

گروه انديشه و علم: خطيب جمعه بيله‌سوار خواستار تجديدنظر در روش‌های اجرايی توسعه فرهنگ دينی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمين «محمد منيب‌راد»، امام جمعه بيله‌سوار از شهرهای استان اردبيل در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) منطقه شمال‌غرب كشور، توجه به نحوه توليد، نگرش و پردازش مفاهيم دينی را عامل اصلی توسعه فرهنگ دينی عنوان كرد و گفت: اگر مطالب دينی در قالب نو و با شيوه بديع و خلاقانه برای نسل جديد ارائه شود، درگرايش آنان به اين مباحث بسيار مؤثر خواهد بود.
وی برپايی جلسات پرسش و پاسخ را مناسب روحيه نسل جوان امروز دانست و افزود: تنها راهكار آگاهی بخشی جوانان از مبانی دين مبين اسلام توجه به مقتضيات زمان و پرهيز از روش‌های كليشه‌ای است.
امام جمعه بيله‌سوار ترويج فرهنگ بيگانه را مهم‌ترين آسيب و چالش حوزه فرهنگ دينی اعلام كرد و ادامه داد: برپايی همايش‌ها و تدوين كتب و مقالات در زمينه مطالب ناب دين اسلام، تنها راه مبارزه با شبيخون فرهنگ بيگانه و مأيوس ساختن آنان از كم رنگ ساختن چهره اسلام در اذهان است.
«منيب‌راد» اشاعه فرهنگ نماز را از عوامل تأثيرگذار در توسعه فرهنگ دينی دانست و گفت: بنا به فرموده بزرگان دين فريضه نماز به‌عنوان بزرگترين عامل بازدارنده از منكرات، اگر در جامعه نهادينه شود باعث تعميق باورها و اعتقادات دينی جوانان خواهد شد.
وی مأنوس شدن انسان با آموزه‌های دينی را اصلی‌ترين ره‌آورد توسعه فرهنگ دينی اعلام كرد و گفت: مسئولان و متوليان بايد تلاش كنند با فرهنگ سازی در زمينه توسعه فرهنگ دينی زمينه رشد و شكوفايی معارف الهی را در جامعه فراهم آورند.
captcha