مراسم بزرگداشت ارتحال موسی مبرقع(ع) برگزار شد/ از ظرفيت فرهنگی امامزادگان استفاده بهينه شود
کد خبر: 1647908
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۷
به همت اداره‌كل اوقاف و امور خيريه استان قم

مراسم بزرگداشت ارتحال موسی مبرقع(ع) برگزار شد/ از ظرفيت فرهنگی امامزادگان استفاده بهينه شود

مراسم بزرگداشت ارتحال امامزاده موسی مبرقع(ع)، فرزند بلافصل امام جواد(ع) سه‌شنبه شب دهم ارديبهشت‌ماه در جوار آستان مقدس اين امامزاده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ايكنا به نقل از روابط عمومی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه استان قم، در اين مراسم كه جمعی از مسئولان، ذاكران،شاعران و ارادتمندان به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) حضور داشتند، بر توجه به گسترش فرهنگ اهل بيت(ع) در جامعه تأكيد شد.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم در اين مراسم گفت: اين اداره‌كل می‌كوشد تا با گسترش موضوعات فرهنگی در سطح استان، بقاع امامزادگان را به پايگاه‌های فرهنگی تبديل كند.
حجت‌الاسلام سيد «عبدالله هاشمی» ادامه داد: بايد از ظرفيت فرهنگی امامزادگان استفاده بهينه شود تا بتوان به وسيله آن با انحرافاتی كه دشمنان می‌خواهند برای جوانان به وجود آورند، مبارزه كرد.
وی با بيان اينكه از ظرفيت بقاع امامزادگان می‌توان در مورد مسائل گردشگری نيز استفاده كرد، تصريح كرد: برخی از بقاع امامزادگان در اماكن بسيار مناسب گردشگری واقع شده‌اند، كه با برنامه‌ريزی‌های صورت گرفته و همچنين رسيدگی به آستان آن‌ها، اين بقاع به اماكن گردشگری مذهبی برای زائران و ارادتمندان به اهل بيت(ع) تبديل شده است.
حجت‌الاسلام هاشمی به توسعه آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع اشاره كرد و اظهار كرد: در يك برنامه جامع آستان مقدس اين امامزاده توسعه خواهد يافت و رواق‌ها و صحن‌های جديدی نيز احداث می‌شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم اضافه كرد: ضريح مطهر امامزاده موسی مبرقع نيز هم اكنون توسط هنرمندان اصفهانی در حال ساخت است كه در آينده نزديك نصب خواهد شد.
وی افزود: اين اداره‌كل با تمام توان در توسعه آستان مقدس امامزادگان می‌كوشد اما مردم نيز بايد در اين مسير اداره‌كل را همراهی كنند.
در ادامه اين مراسم، حجت‌الاسلام «كاظم صديقی» از فضلای حوزه علميه به ويژگی‌ها و مناقب امامزاده موسی مبرقع اشاره كرد و گفت: اين امامزاده در زمان حيات خود به جوانمرد و مهربان شهرت داشتند.
وی در پايان ادامه داد: بايد ويژگی‌های معصومين و فرزندان آن‌ها مورد توجه مردم قرار گيرد تا بتوان فرهنگ اهل بيت(ع) را در جامعه گسترش داد.
همچنين، مداحی، شعرخوانی، اجرای تواشيح و.... از ديگر برنامه‌های اين مراسم بود.
captcha