شاهين فرهت سمفونی «ابن سينا» را می‌سازد
کد خبر: 1648112
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۴

شاهين فرهت سمفونی «ابن سينا» را می‌سازد

گروه هنر: شاهين فرهت سمفونی «ابن سينا» حكيم و فيلسوف جهان اسلام را می‌سازد.

«شاهين فرهت» آهنگساز و رهبر اركستر در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با اعلام اين خبر گفت: پس از اتمام سمفونی تهران، به سفارش شبكه راديو و تلويزيون مركز همدان اقدام به ساخت سمفونی «ابن سينا» كردم كه قسمت اول آن به پايان رسيده و تا پايان خردادماه همه آن تمام و برای اجرا آماده می‌شود.
وی درباره محتوا و موضوع اين سمفونی توضيح داد: اين اثر خاص و ساير آثار موسيقی كلاسيك كه درباره يك شخصيت خاص نوشته می‌شود، به رويدادهای زندگی افراد نمی‌پردازد و شخصيت او را بررسی نمی‌كند بلكه بيشتر برای بزرگداشت ايشان است و از حس و حال و ديدگاه آهنگساز به آن فرد به وجود می‌آيد.
سازنده سمفونی پيامبر اعظم(ص) در ادامه توضيح داد: درباره سمفونی ابن سينا بايد توضيح دهدم كه ملودی اثر از تم‌های ايرانی و شرقی ساخته شده و گستردگی تم عظمت و قدرت موضوع را می‌رساند. تا كنون كه قسمت اول آن ساخته شده، بيشتر به ياد و گرامی‌داشت اين حكيم پرداخته شده است.
فرهت يادآور شد: اين سمفونی شعر هم دارد كه البته هنوز به دست من نرسيده است اما در آن جنبه‌های مختلف زندگی ابن سينا از جمله حكمت، فلسفه، موسيقی، معنويت، پزشكی و ... دست به دست هم داده‌اند تا اثری همه‌جانبه ولی يكپارچه ايجاد شود.
وی در پايان درباره نحوه ضبط سمفونی ابن سينا به خبرنگار ايكنا توضيح داد: پس از پايان نوشتن اثر آن را توسط اركستر شهر كی‌اف در اكراين ضبط خواهم كرد.
captcha