مراسم سالگرد هفده سالگی موسسه مهد قرآن برگزار شد
کد خبر: 1659629
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۱

مراسم سالگرد هفده سالگی موسسه مهد قرآن برگزار شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: مراسم آغاز هفدهمين سال تأسيس موسسه مهد قرآن روز گذشته پنج‌شنبه 23 خرداد ماه با حضور جمعی از فعالان قرآنی و مسئولان اين موسسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) آيين بزرگداشت هفدهمين سالگرد تأسيس موسسه مهد قرآن از ساعت 16:30 الی 19:30 پنج‌شنبه در سالن همايش موسسه مهد قرآن، واقع در خيابان خراسان، بعد از سه راه لرزاده، جنب مسجد مرحوم آيت‌الله فومنی برپا شد.
«حاجيان» قاری و حافظ كل قرآن كريم و از اولين شاگردان موسسه مهد قرآن تلاوت آغازين مراسم را بر عهده داشت و در ادامه اعضای منتخب مهد قرآن شكوفه‌ها برنامه‌های مختلفی از جمله تلاوت سوره ناس را اجرا كردند و در پايان با اهدای گل به حجت‌الاسلام‌والمسلمين «فومنی» مراتب سپاس خود را از رياست موسسه به جا آوردند.
حجت‌الاسلام «صلح ميرزايی» از ديگر شاگردان موسسه مهد قرآن با اشاره به اين‌كه در اولين سال تأسيس موسسه جزو قرآن‌آموزان اين مركز بوده است، گفت: آشنايی با اين مكتب مسير زندگی مرا تغيير داد و تا آخر عمر خود را مديون استاد بزرگم آقای فومنی می‌دانم.
اجرای شعرهای مذهبی و قرآنی توسط شاعر قرآنی كشورمان استاد «حسان» از ديگر برنامه‌های هفدهمين سال تأسيس موسسه مهد قرآن بود و در ادامه سيد«هادی محدث» از اعضای هيئت علمی موسسه مهد قرآن به سخنرانی پرداخت.
وی تمام بدی‌ها و ناهمگونی‌های موجود در جامعه را معلول عدم انس با قرآن و عدم دست‌يابی به اين كتاب آسمانی دانست و با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در يكی از رهنمودهای بلندپايه خود چند سال قبل فرموده‌ بودند كه، امروز جامعه ما زير پوشش معارف قرآن است و اگر روزی برسد كه عموم مردم معارف خود را مستقيما از قرآن بگيرند، برای هميشه شكست‌ناپذير خواهند بود.
محدث با اشاره به فعاليت‌های يك معلم پركوشش در 60 سال گذشته در مشهد، تصريح كرد: عابدزاده يك استاد برجسته در شهر مشهد بود كه با تأسيس مدارسی در اين شهر بسياری از دانش‌آموزان را بر خلاف جو موجود در آن زمان، به سيره قرآنی تربيت كرد، ما نيز بايد نسبت به فهم و درك قرآن بازنگری داشته باشيم.
عضو هيئت علمی موسسه مهد قرآن در ادامه اظهار كرد: 10 سال از عمرم را در جهت تحول بنياد و اساس در نظام تعليم و تربيت صرف كردم و مطابق حديثی از نبی اكرم(ص) به اين نكته رسيدم كه انسان بايد در هفت سال اول عمر به خودباوری برسد و باور كند انسانی آزاده است و تمامی آموزش‌ها طی اين سال‌ها بايد بر اساس بازی انجام شود و هفت سال دوم زمان فراگيری دانش است.
محدث ادامه داد: از وقتی معلم شدم در حال تحقيق برای پيدا كردن راهكارهای انس با قرآن بودم و متوجه شدم بهترين زمان برای فهم و انس با قرآن قبل از سن بلوغ است و به مهد قرآن به عنوان پيشتاز و موسسه قرآنی، آموزش روخوانی توأم با فهم قرآن را پيشنهاد می‌دهم.
سپس محمد حسين صفار هرندی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی طی تماس تلفنی از فعاليت‌های مهد قرآن تشكر كرد و از حاضر نشدن خود در اين مراسم به علت مشغله كاری عذرخواهی كرد و در ادامه گروه تواشيح و مديحه‌سرايی «نور» به اجرای برنامه در مدح حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) پرداختند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين «مصطفی فومنی» رئيس موسسه مهد قرآن در ادامه ايام شهادت حضرت فاطمه مرضيه(س) و سالگرد ارتحال ملكونی بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران را تسليت گفت و تأكيد كرد: تمام ارزش‌هايی كه در قرن جديد كسب كرده‌ايم مديون زحمات ايشان هستيم.
وی با خيرمقدم به تمام كسانی كه از راه‌های دور و نزديك در مراسم هفدهمين سال تأسيس موسسه مهد قرآن حاضر شدند، بيان كرد: 16 سال از فعاليت‌های مهد قرآن گذشت كه اگر در سال‌های گذشته جستجو كنيم، شور و هيجان وصف‌ناشدنی شروع كلاس‌ها را با هيچ زبانی نمی‌توان توصيف كرد و خدا را بابت اهدای اين موهبت شكر می‌گوييم.
در پايان مراسم نيز با حضور حجت‌السلام فومنی، حجت‌الاسلام دعايی، محدث، عبايی، سيف و كريمی از آقايان؛ «رحمت دهقانی، وظيفه‌شعاع، حاجی‌حسنی، محسن عزيزی، سعيد قدرت‌آبادی، سيد مهدی رمضانی و رسول حداديان» و بانوان؛ «زهرا زهتاب‌زاده، پروانه فريدونی، فاطمه حسينی، هانيه الماسی، حكيمه محمدی، سما بابايی» با اهدای لوح تقدير تجليل و تكريم شد، همچنين مسئولان موسسه مهد قرآن با اهدای لوح تقدير از زحمات حجت‌الاسلام فومنی رياست موسسه قدردانی كردند.
يادآوری می‌شود، موسسه مهد قرآن از سال 71 فعاليت‌های خود را آغاز و در حال حاضر در 24 استان كشور در حال فعاليت است و 70 هزار حافظ قرآن از يك جزء تا 30 جزء را تحت پوشش برنامه‌های آموزشی خود دارد، همچنين استادان؛ «پرهيزگار، عبايی، سيف، فاطميان، حشمتی، سعيديان و محدث» از اعضای هيئت علمی اين موسسه هستند.
captcha