فراخوان مطبوعات
کد خبر: 1683775
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۲

فراخوان مطبوعات

گروه

چهارشنبه 04 مهر 1386 13:39:42 شماره‌ خبر :171292
رئيس جهاد دانشگاهی آذربايجان غربی: وحدت ملی با محوريت اسلام ناب محمدی از ثمرات با بركت دفاع مقدس است
گروه اجتماعی: رئيس جهاد دانشگاهی آذربايجان‌غربی، يكی از ثمرات پر بركت دفاع مقدس را وحدت ملی با محوريت اسلام ناب محمدی دانست و بر تحكيم پايه های انسجام اسلامی تاكيد كرد.

مهندس «ولی عاقلی» رئيس جهاد دانشگاهی استان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه آذربايجان‌غربی، با گراميداشت ياد و خاطره هزاران شهيد دوران انقلاب و دفاع مقدس گفت: اين هفته ياد آور شهادت بزرگ مردانی است كه امروز استقلال، امنيت و آزادی خويش را مرهون تلاش ها و مجاهدت‌های آنان درراه اسلام هستيم.

وی جهاد، ايثار و فداكاری را زاييده روحيه وحدت و همدلی دينی ملت ايران عنوان و تصريح كرد: حضور يكپارچه مردم در دوران پر افتخار دفاع مقدس تبلور اتحاد وحدت ملت ايران بود، همانطور كه امام خمينی (ره) وحدت را به عنوان رمز پيروزی معنی كرد و درعمل نيز آن را به جهانيان نشان داد.

وی با تاكيد بر اينكه يا دو خاطره حماسه آفرينی های رزمندگان جنگ تحميلی نبايد به فراموشی سپرده شود عنوان كرد: پيروزی بزرگ ملت ايران در عرصه‌های مختلف بويژه هشت سال دفاع مقدس افتخار، و دستاورد بزرگی به شمار می‌رود كه بايد بنحو شايسته‌ای به نسل‌های آينده انتقال داده شود و برای حفظ اين دستاورد بايد با برنامه و رويكرد تحقيقاتی و علمی عمل شود.

مهندس «عاقلی» نقش بنيانگذار انقلاب اسلامی در رهبری و هدايت دفاع مقدس را بی نظير توصيف كرد و افزود: بزرگترين دلگرمی رزمندگان در جبهه ها، امام و سخنان راهبردی ايشان بود.

وی افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس با نثار خون خود رسالت خود را در حفاظت از ارزشهای اسلام و نظام انجام دادند و بيان جلوه‌های مقاومت و ايثار رزمندگان و شهدا برای نسل سوم انقلاب در حقيقت احياء فرهنگ ايثار و شهادت را در پی دارد.

«ولی عاقلی» اين هفته را برگ زرين، تاريخی، اعتقادی و ارزشی كه مالامال از عزت افتخار و غرور دينی فرهنگی و ملی است ارزيابی كرده و ادامه داد: مسئولين نظام با بسيج تمامی عوامل فرهنگی بايد تلاش شان را معطوف به قرار دادن نسل جديد در فضا و شرايط دوران دفاع مقدس با ادبيات امروز جامعه كنند.

رئيس جهاد دانشگاهی واحد آذربايجان‌غربی، اخلاص را يكی از مولفه های ارزشمند در دفاع مقدس برشمرد و ادامه داد: رزمندگان ارزشمند ترين سرمايه خود يعنی جانشان را با تعقل و تدبر و اعتقاد در طبق اخلاص گذاشتند و به ميدان آمدند تا تعريفی جديد از اتحاد و وحدت در ادبيات جهان معرفی و به غربی ها ترجمه نمايند.
captcha