حضور مركز فرهنگ و معارف قرآن در نمايشگاه نر‌م‌افزاری قرآن كريم در قم
کد خبر: 1684945
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۰

حضور مركز فرهنگ و معارف قرآن در نمايشگاه نر‌م‌افزاری قرآن كريم در قم

نخستين نمايشگاه تخصصی نرم‌افزارهای قرآن كريم در قم با حضور مركز فرهنگ و معارف قرآن در حرم حضرت معصومه (س) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در قم، موسسات و مراكز نرم‌افزاری قرآن كريم، جديدترين توليدات خود را در نمايشگاه نرم‌افزاری قرآن كريم در صحن صاحب الزمان (عج) حرم مطهر حضرت معصومه (س) در معرض ديد علاقه‌مندان قرار دادند.
در آئين افتتاح و آغاز به كار اين نمايشگاه، آيت‌الله «علی‌اكبر مسعودی‌خمينی»، به پيشرفت گسترده مراكز و موسسات نرم‌افزاری در توليد اين نوع محصولات اشاره كرد و گفت: هر انسانی كه بخواهد قرآنی شود بايد ابتدا با معارف قرآن آشنا شود و اين نرم‌افزارها هدفشان آشنايی افراد به لحاظ علمی با قرآن است.
توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) افزود: قرآنی شدن غير از آشنايی با قرآن است و بايد در اين جهت تلاش بيشتری صورت گيرد، زيرا تا كسی با معارف قرآنی آشنا نشود به معنويت قرآنی دست نمی‌يابد.
آيت‌الله مسعودی‌خمينی گفت: كسب معنويت بدون قرآن ممكن نيست و هر كس كه بخواهد به معنويت دينی دست يابد با قرآن انس داشته باشد.
وی به وجود بيش از 200 مركز و موسسه قرآنی در قم اشاره كرد و گفت: هنوز مركز يا موسسه‌ای كه فقط به پژوهش درباره معارف قرآنی و تفسير آن بپردازد وجود ندارد.
توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) به زحمات علامه طباطبائی در ارائه تفسيری جامع از قرآن كريم اشاره كرد و گفت: هنوز ابعاد شخصيت علامه طباطبائی برای ما شناخته نشده است.
همچنين، اين نمايشگاه از 14 شهريورماه مصادف با سوم رمضان المبارك آغاز به كار كرده است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 صبح تا 30/22 شب با مراجعه به صحن صاحب الزمان (عج) از دستاوردهای نرم‌افزاری مراكز مهمی چون مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی، موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبيان، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مركز فرهنگ و معارف قرآن، دانشكده مجازی علوم حديث و راديو معارف ديدن كنند.
captcha