كتاب ضداسلامی «جواهر مدينه» توسط ناشر دانماركی منتشر خواهد شد
کد خبر: 1686293
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۵

كتاب ضداسلامی «جواهر مدينه» توسط ناشر دانماركی منتشر خواهد شد

گروه انديشه و علم: انتشارات «تريكه سلستاكن» در ادامه هتاكی‌های اروپاييان به اسلام و با ادعای گسترش آزادی بيان، كتاب «جواهر مدينه» را منتشر خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث، به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی پژوهش‌های جهانی حديث‌محور، پس از اينكه انتشارات معتبر رندوم هاوس آمريكا از انتشار اين كتاب خودداری كرد، سپس نسخه‌های آن توسط تنها ناشری كه كتاب را در جهان چاپ كرده بود در صربستان جمع‌آوری شد و «ناتاشا كرن»، مدير برنامه‌های شری جونز، نويسنده كتاب، نتوانسته بود هيچ ناشری را برای كتاب او بيابد.
تمامی ناشران با توجيه هراس از واكنش منفی جامعه مسلمانان ترجيح دادند اين كتاب را چاپ نكنند و اولين‌بار اظهارنظر «دنيس اسپلمن»، پروفسور و صاحب كرسی استادی تاريخ اسلام در دانشگاه تگزاس كه انتشار اين كتاب را مناقشه‌برانگيزتر از چاپ كاريكاتورهای پيامبر اسلام خوانده بود توجه عمومی را در محافل به اثر جديد شری جونز برانگيخت.
اسپلمن كه كتاب را پيش از انتشار برای تصحيح نكات تاريخی آن خوانده بود در اظهارنظری كه در وال استريت جورنال درج شد، اعلام كرد كه هرگونه تلاشی برای انتشار اين كتاب اعلان جنگ عليه مسلمانان تلقی خواهد شد.
به نوشته «كپنهاگن پست» هنوز سازمان ايمان اسلامی در كپنهاگ موضعی رسمی در قبال اين خبر اتخاذ نكرده است.
چندی پيش انتشارات «بيوبوك» صربستان سه روز پس از توزيع كتاب «جواهر مدينه» با واكنش‌های علمای مسلمان اين كشور مواجه شد كه اعلام كردند در صورت عدم جمع‌آوری اين كتاب اعتراض و اعتصاب كرده و در خيابان‌ها تظاهرات می‌كنند و اين مسأله با عذرخواهی رئيس انتشارات «بيوبوك» و جمع كردن تمام نسخه‌های اين كتاب از كتاب فروشی‌ها خاتمه يافت.
انتشارات رندم هاوس نيز چندی پيش اين كتاب را از ليست انتشار بيرون كشيد و اعلام كرد كه با انتشار اين اثر ممكن است به جامعه مسلمان اهانت تلقی شود، از اين رو انتشار اين كتاب توسط رندم هاوس به تعويق افتاد.
سپتامبر سال 2005 روزنامه يولند پستن 12 كاريكاتور موهن درباره حضرت محمد(ص) منتشر كرد درحالی كه تصويرنگاری از پيامبر در اسلام بسيار اهانت‌آميز تلقی می‌شود، بسياری از روزنامه‌های اروپايی به پيروی از اين اهانت اقدام به انتشار مجدد اين كاريكاتورهای موهن كردند.
اين اقدام درحالی كه با دستاويز حمايت از آزادی بيان و آزادی رسانه در غرب مورد حمايت قرار گرفت خشم مسلمانان جهان را در برافراشت و به روابط تيره اسلام و غرب كمك كرد.
captcha