تأكيد بر وحدت مسلمانان در نماز عيد فطر استان مازندران
کد خبر: 1693585
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۸۷ - ۰۲:۴۱

تأكيد بر وحدت مسلمانان در نماز عيد فطر استان مازندران

گروه سياسی و اجتماعی: در نماز عيد فطر امسال ائمه جماعت استان مازندران بر افزايش وحدت بين مسلمانان تأكيد كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مازندران، آيت‌الله «نورالله طبرسی»، امام جمعه و نماينده ولی فقيه در استان مازندران، در نماز عيد فطر امسال ساری كه با حضور مردم ولايت‌مدار و مؤمن ساری در مصلی اين شهر برگزار شد با تأكيد بر وحدت مسلمين و تبريك فرارسيدن عيد سعيد فطر به تمامی مسلمانان جهان گفت: دشمنان اسلام از وحدت شما هميشه در هراسند و بايد اين وحدت حفظ شود.
وی افزود: يكی از رموز موفقيت مسلمانان جهان وحدت و برادری بين آنان است زيرا اگر وحدت و همدلی بين مسلمانان حاكم و حفظ شود خدشه‌ای به آنان وارد نخواهد شد.
طبرسی بزرگ‌ترين دستاورد و نتيجه روزه‌داری را تقوا دانست و خاطرنشان كرد: با تلاش شما مردم روزه‌دار و خداجو و به بركت يك ماه روزه‌داری، شما می‌توانيد تقوا را در جامعه ترويج داده و عمومی كنيم.
زيرا كه روزه گرفتن و نماز خواندن انسان‌ها فقط برای برخورداری از تقواست و در روز قيامت تقوا به نجات انسان‌ها می‌آيد.
حجت‌الاسلام «محمد قدوسی»، امام جمعه تنكابن، نيز در خطبه‌های نماز عيد سعيد فطر اين شهرستان، به وحدت و يكپارچگی مسلمين و عيد فطر اشاره كرد و گفت: عيد فطر روزی است كه همه مسلمانان جهان در كنار هم به نماز می‌ايستند و به عبادت خدا می‌پردازند و كام خويش را به حلاوت ذكر او شيرين می‌كنند.
وی افزود: عيد فطر نمادی از وحدت مسلمانان است كه موجب ذلت و نااميدی شيطان و نيز خواری استكبار جهانی و دشمنان اسلام است.
قدوسی خاطر نشان كرد: در مكتب پرفيض ماه رمضان فطرت انسانی جان گرفته و به صحنه زندگی قدم می‌گذارد و استعدادهای معنوی انسان را شكوفا می‌كند.
همچنين نماز عيد فطر بابلسر به امامت حجت‌الاسلام و المسلمين «طلابيان»، امام جمعه بابلسر و با حضور بيش از 10 هزار نفر از مردم مؤمن و خداجوی شهرستان بابلسر اقامه شد كه در خطبه‌های اين نماز امام جمعه بابلسر، با دعوت نماز گزاران به وحدت و تقوای الهی گفت: با پشت سر گذاشتن يك ماه روزه‌داری اميداست كه در ماه‌های آينده اين تحولی را كه در خود ايجاد كرده‌ايد حفظ كرده و همانطور كه در اين ماه عزيز و ضيافت الهی به خواندن نماز در سر وقت و خواندن نماز جماعت و خواندن قرآن، و خلقيات خوب انس پيدا كرده‌ايد، نيز ادامه يافته و در طول سال اين خودسازی در شما باقی بماند.
وی در ادامه خطبه به مسايل سياسی روز در منطقه و جهان اشاره كرد و خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه ايران در مسئله انرژی هسته‌ای حسن نيت نشان داده است و نسبت به كشورهای ديگر جهان كه از انرژی هسته‌ای بهرمند هستند بيشتر اجازه بازرسی را به آژانس ارژی هسته‌ای داده است وليكن باز مشاهده می‌شود كه توسط امريكا و با نفوذش به سازمان بين‌الملل در صدد اين هستند كه ايران را از ادامه كار غنی‌سازی انرژی هسته‌ای باز دارند.
وی افزود: اما آمريكا و صهيونيست‌ها بدانند كه ايران بر حق مسلم خود ايستاده است و هيچگونه عقب نشينی نخواهد داشت.
حجت‌الاسلام «محمود مشايخ»، امام جمعه نوشهر، در نماز عيد فطر با اشاره به اينكه عيد سعيد فطر، روز اتحاد و وحدت مسلمين است گفت: عيد فطر، روز شرف، زهد، كرامت برای پيامبر گرامی و آل پيامبر است بنابراين دستاوردهای ماه رمضان را بايد حفظ كرد.
وی به طرح‌های مصوب دور اول سفر استانی هيئت دولت كه ‪ ۱۶‬طرح مصوب در اين شهرستان داشته است، اشاره كرد و افزود: برخی از طرح‌های مصوب دولت در شهرستان نوشهر به پايان رسيده است و بقيه طر‌ح‌ها در حال اجراست.
مشايخ انرژی هسته‌ای را حق مسلم ايران دانست و خاطرنشان كرد: مسئولان جمهوری اسلامی ايران با حمايت ملت بزرگ ايران اسلامی، دستيابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آميز را حق مسلم خود می‌دانند و در اين راه، به هيچ وجه عقب نشينی نخواهند كرد.
نماز غيد فطر بهنمير نيز به امامت حجت‌الاسلام و المسلمين «محمدحسن شريف‌تبار»، امام جمعه شهر بهنمير، با حضور نمازگزاران اين منطقه در مسجد جامع شهر بهنمير برگزار شد.
امام جمعه بهنمير با توجه به پايان يافتن ماه رمضان و آغاز ماه شوال فرا رسيدن عيد سعيد فطر را به نمازگزاران تبريك گفت و اين ماه را ماه عبادت و خودسازی دانست.
وی توطئه‌های آمريكا و رژيم صهيونيستی را در مقابل عزم و اراده مردم بی اثر دانست و گفت: با توجه به اينكه ايران صداقت خود را درباره با انرژی صلح‌آميز هسته‌ای ثابت كرده و بيشترين همكاری را با آژانس هسته‌ای داشته است، وليكن امريكايی‌ها و صهيونيست‌ها با اعمال زور به سازمان بين الملل می‌خواهند چهره ايران را يك متخلف در امور انرژی هسته‌ای نشان دهند.
captcha