آيت‌الله نوری همدانی چاپ كتاب موهن ضد شيعی در مصر را محكوم كردند
کد خبر: 1694615
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۸

آيت‌الله نوری همدانی چاپ كتاب موهن ضد شيعی در مصر را محكوم كردند

آيت‌الله نوری همدانی، روزگذشته 14 مهرماه در ديدار با مديران مركز پاسخگويی به شبهات دينی با اشاره به تصوير كشيدن چهره‌هايی زشت از شخصيت‌های شاخص و ممتاز جهان اسلام در اين كتاب، چاپ كتاب موهن ضد شيعی در مصر را محكوم كردند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) در قم، آيت‌الله حسين نوری همدانی، روزگذشته 14 مهرماه در ديدار با مديران مركز پاسخگويی به شبهات دينی با اشاره به تصوير كشيدن چهره‌هايی زشت از شخصيت‌های شاخص و ممتاز جهان اسلام در اين كتاب، گفتند: جهان اسلام بايد نسبت به اين اهانت‌‌ها بيدار و هوشيار باشد.
آيت‌الله نوری همدانی حوزه‌های علميه را به هوشياری در برابر هتك حرمت‌‌های پی‌در‌پی فراخواندند و افزودند: طلاب و فضلای حوزه علميه بيدار و آگاه باشند و اهانت‌های مكرر را محكم‌تر از گذشته پاسخ دهند.
ايشان بيان كردند: امروز جهان اسلام در برابر جريان وسيع و گسترده اهانت‌ها و هتك حرمت‌ها قرار گرفته كه وظيفه حوزه های علميه را دوچندان می‌كند.
وی به شبهه‌افكنی‌های فاسد دشمنان اسلام اشاره و تصريح كردند: از حوزه انتظار داريم در برابر شبهه‌افكنی‌های دشمنان فعالانه پاسخگو باشد، اگر فتنه‌های كنونی را نخوابانيم فردا نمی‌توانيم در برابر تبليغات مسموم دشمنان اسلام مقاومت كنيم.
اين مرجع تقليد بيان كردند: حوزه های علميه بايد پاسخگوی روزانه شبهات و ترديد‌افكنی‌های دشمنان باشند.
ايشان خواستار ايجاد مركزی قوی و گسترده در قم جهت پاسخگوی به شبهه‌ها شدند و افزودند: در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان بايد راهكارهای جديدی ايجاد كنيم. بايد جهان اسلام را در برابر فتنه‌های اسلام‌ستيزان مجهز كنيم.
آيت‌الله نوری همدانی با اشاره به صرف هزينه‌های هنگفت در مبارزه عليه جهان تشيع توسط وهابيون، افزودند: جهان تشيع نيز بايد در برابر اين اقدامات جواب كوبنده‌ای داشته باشد. وهابيون اين قبيل كارهای خود را جهاد در راه خدا به جهانيان معرفی می‌كنند.
ايشان افزودند: بايد با تبيين صحيح جهاد از نظر اسلام جلوی ترويج افكار ضد اسلامی در دنيا گرفته شود. اين مرجع تقليد كار مركز پاسخگويی به شبهات دينی را بسيار خطير برشمردند و افزودند: در اين برهه از زمان پاسخگويی به شبهات موجود در جامعه بسيار ضروری و حياتی است.
حجت‌الاسلام «اسماعيل روشن‌تن» مدير مركز پاسخگويی به شبهات دينی با ارايه گزارشی از عملكرد اين مركز گفتند: طی مدت شش سال از افتتاح اين مركز كارشناسان دينی اين مركز توانسته‌اند به يكصد و ‪ ۲۰‬هزار سوال دينی پاسخ دهند.
روشن‌تن افزود: پاسخگويی به سؤالات و شبهات دينی در اين مركز توسط نه گروه علمی انجام می‌شود. در همين راستا بيش از دو‌هزار سايت اينترنتی مورد بررسی قرار گرفته است و به ‪ ۹۰۰‬شبهه ايجاد شده جواب داده شده است.
وی ادامه دادند: چاپ بيش از ‪ ۴۰‬عنوان پاسخگويی به شبهات و توزيع آن در ميان دانشگاهيان و حوزويان، برگزاری ‪ ۹۶‬جلسه پاسخگويی به شبهات در مدرسه فيضيه با حضور شخصيت‌های برجسته حوزه و چاپ ‪ ۱۵۰‬مقاله در مطبوعات از فعاليت‌های مركز پاسخگويی به شبهات دينی بوده است.
captcha