بزرگداشت حافظ، بزرگداشت فرهنگ قرآن است
کد خبر: 1697267
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۴

بزرگداشت حافظ، بزرگداشت فرهنگ قرآن است

گروه فعاليت‌های قرآنی: همزمان با هفته بزرگداشت حافظ، استاندار فارس، بزرگداشت اين غزلسرای شهير فارسی را بزرگداشت فرهنگ دينی و قرآن عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه فارس، سيد «محمدرضا رضازاده»، استاندار فارس، امروز 23 مهرماه در مراسمی با اشاره به تأثيرگذاری حافظ بر فرهنگ و ادب ايرانی گفت: بزرگداشت حافظ اگرچه بزرگداشت فرهنگ و ادب غنی و اصيل ايرانی است، بزرگداشت فرهنگ قرآنی و اسلامی نيز هست.
رضازاده افزود: خواجه شمس‌الدين محمد حافظ شيرازی چندين قرن است كه با اشعار و غزليات خود آتش عشق را در پرتو عشق ازلی وجود انسان‌ها شعله‌ور می‌سازد كه اين به بركت خمير مايه كلام الهی و آيات قرآن است.
وی اضافه كرد: راز اثرگذاری اشعار حافظ كه فطرت پاك انسان‌ها را جذب خويش می‌كند و به دنيای خود فرا می‌خواند برتر از لطافت و شيرينی كلام و سخن نافذ اوست و اين را بايد در زلال چشمه جوشيده از معانی قرآنی جست و جو كرد.
رضازاده اضافه كرد: اگرچه حافظ در اشعار خود از شراب، مستی، نگار و يار سخن می‌گويد اما معانی عرفانی را در نظر دارد و در قالب غزل كه نازك‌ترين و لطيف‌ترين نوع بيان است آن را می‌سرايد و هيچ چيز جز عشق به معبود و خالق هستی نمی‌تواند روح و جان او را تسخير كند.
استاندار فارس برلزوم ساماندهی محيط اطراف حافظيه تأكيد كرد و ادامه داد: اميدواريم طرح توسعه آرامگاه حافظ باساختمان در حال تكميل، كتابخانه ملی، باغ جهان نما و قسمت شمالی حافظيه به يكديگر متصل شود و در زمان مناسب به بهره برداری برسد و شاهد تحولی مناسب با شأن اين مكان باشيم.
captcha