برگزاری كنفرانس تحريم رژيم صهيونيستی در دمشق
کد خبر: 1699904
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۲

برگزاری كنفرانس تحريم رژيم صهيونيستی در دمشق

گروه سياسی و اجتماعی: هشتاد‌ويكمين كنفرانس بين‌المللی تحريم رژيم صهيونيستی از ديروز 30مهرماه با حضور 14 كشور در دمشق پايتخت سوريه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سوريه، به نقل از پايگاه اطلا‌ع‌رسانی عرب آن‌لاين، مسئولان دفاتر منطقه‌ای و عربی تحريم رژيم صهيونيستی در هشتاد و يكمين كنفرانس خود در دمشق تحريم اين رژيم را ابزاری مشروع برای دفاع از حقوق اعراب دانستند.
«محمد الطيب بوصلاعه» كميسيونر كل دفتر اصلی تحريم اسراييل طی سخنانی در اين كنفرانس گفت: حقايق موجود حاكی از نبود عزم و اراده‌ سياسی و جديت طرف اسراييلی در تحقق صلح عادلانه و فراگيری است كه به بازگرداندن حقوق كامل مردم فلسطين منجرشود.
وی افزود: تحريم اسراييل يكی از ابزارهای مشروع برای دفاع از حقوق كشورهای عربی است كه نه تنها با قوانين بين‌المللی هماهنگ است بلكه عاملی برای تحقق صلح عادلانه و فراگير در منطقه محسوب‌می‌شود.
وی ادامه‌داد: اسراييل با اشغال خاك كشورهای عربی، تداوم در شهرك‌سازی‌ها، مخالفت با به رسميت شناختن حقوق ملی و مشروع مردم فلسطين و تداوم حملات عليه فلسطينيان مرتكب جنايات جنگی شده است كه با اصول، قوانين بين‌المللی و حقوق عربی مغاير است.
اين مقام دفتر تحريم اسراييل بر همبستگی ملت عرب با سوريه در باز پس‌گرفتن بلندی‌های جولان اشغال‌شده بر اساس قوانين بين‌المللی تأكيدكرد و افزود: راهكار عادلانه و فراگير برای صلح جز از طريق بازگرداندن بلندی‌های جولان به سوريه، مزارع شبعا و كفر شوبا به لبنان، تشكيل كشور مستقل فلسطين به پايتختی قدس شريف و ايجاد راهكاری عادلانه برای حل مشكل آوارگان فلسطينی امكان‌پذير نيست.
اين كنفرانس تا فردا 2 آبان‌ماه جاری در دمشق ادامه‌‌دارد.
captcha