مدرسه امام خمينی قم؛ اولين مركز علمی كشور با 11 رشته قرآنی و حديثی
کد خبر: 1704308
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۴

مدرسه امام خمينی قم؛ اولين مركز علمی كشور با 11 رشته قرآنی و حديثی

گروه فعاليت های قرآنی: مدرسه امام خمينی(ره)، جزء نخستين مراكز علمی در كشور است كه علوم قرآن و حديث را در 11 رشته تدريس می‌كند و از اين حيث در كشور بی‌نظير است.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين «محمدعلی رضايی اصفهانی»، مدير گروه قرآن و حديث مدرسه امام خمينی(ره) قم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب، گفت: علوم قرآنی در دانشكده‌های الهيات حتی در تهران تنها در شاخه كلی علوم قرآن وحديث تدريس می‌شود در صورتی كه اين رشته در اين مدرسه به 11 شاخه تقسيم شده است.
وی افزود: شاخه قرآن و علوم تربيتی از سال 1385 و قرآن و مديريت، قرآن و اقتصاد، قرآن و علوم اجتماعی و قرآن و حقوق نيز از سال 1386 در اين مدرسه تدريس می‌شود و تدريس ساير رشته‌های باقی مانده نيز در آينده‌ای نزديك و با اعلام جامعة‌المصطفی العالميه آغاز خواهد شد.
رضايی اصفهانی، شاخه‌های قرآن و سياست، قرآن و روان‌شناسی، قرآن و تاريخ، قرآن و بهداشت و قرآن و نجوم را از ديگر رشته‌هايی عنوان كرد كه در آينده در اين مدرسه به عنوان واحد درسی ارائه می‌شود.
وی با بی‌سابقه خواندن چنين رشته‌هايی در كشور عنوان كرد: مؤسسه تحت نظارت آيت‌الله مصباح يزدی راه‌اندازی اين رشته‌ها را برای پنج سال آينده خود برنامه‌ريزی كرده بود، همچنين برخی از استادان دانشگاه‌های تهران از وجود چنين رشته‌هايی ابراز شگفتی می‌كردند.
مدير مسئول مجله تخصصی مستشرقان و قرآن وجود رشته تخصصی تفسير تطبيقی را از ديگر رشته‌های منحصر به فرد در اين مدرسه خواند و اظهار كرد: تفسير تطبيقی در مقطع دكترا تدريس می‌شود، همچنين علوم حديث تطبيقی نيز در مقطع دكتری ارائه خواهد شد.
رضايی اصفهانی افزود: همچنين شاخه‌های تفسير و علوم قرآن، علوم حديث و علوم و فنون قرائات از جمله رشته‌هايی است كه در مقطع كارشناسی ارشد به طلاب ارائه می‌شود.
وی، ارائه اين دروس ميان رشته‌ای را سبب آشنايی طلاب با حوزه‌های مختلف علمی از منظر قرآن دانست و تصريح كرد: ارايه چنين مباحثی به علت حضور طلاب خارجی در اين مدرسه می‌تواند تأثير فراوانی داشته باشد.
captcha