زمزمه‌های عارفانه خاندان امام حسين(ع) از روی بی‌قراری نبود
کد خبر: 1744755
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۳

زمزمه‌های عارفانه خاندان امام حسين(ع) از روی بی‌قراری نبود

ناله‌های حضرت زينب(س) و خاندان امام حسين(ع) در حادثه كربلا عبادت و به دستور خدا بود و هيچ كدام از اين ناله‌ها از روی بی‌قراری و اضطراب نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در قم، حجت‌الاسلام «كاظم صديقی»، يكشنبه‌شب در مراسم اربعين حسينی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به نهضت عاشورا در كربلا و رشادت‌‌های خاندان امام حسين(ع) در آن نهضت، خاطرنشان كرد: همه خاندان امام حسين(ع) و شهيدانی كه در نهضت كربلا حضور داشتند بر اساس يك مأموريت الهی عرشی ازلی آمده بودند و مأموريت خودشان را به خوبی انجام داده‌اند.
وی گفت: يكی از نشانه‌های اين مأموريت الهی سخنرانی‌های تاريخی حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) بود.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به خالصانه‌بودن زمزمه‌های عارفانه خاندان و ياران امام حسين(ع) در نهضت كربلا، تصريح كرد: ممكن است برخی مداحان به شيون‌ها و بی‌قراری‌های حضرت زينب(س) و خاندان امام حسين(ع) در جريان اين نهضت اشاره كنند؛ در صورتی كه همه آنها در آرامش و آسايش بودند.
وی اظهار كرد: زمزمه‌های مناجات و ناله‌های دعا و نيايش ياران و خاندان امام حسين(ع) فضا را آن‌چنان آكنده كرده بود كه تعدادی از سربازان لشكر ابن زياد به جمع ياران اباعبدالله پيوستند و در زمره شهدای نهضت عاشورا به شمار رفتند.
حجت‌الاسلام صديقی گفت: ناله‌های حضرت زينب(س) عبادت و به دستور خدا بود و هيچ كدام از اين ناله‌ها از روی بی‌قراری و اضطراب نبود.
وی با بيان اينكه قرآن نسخه رسيدن به آرامش و آسايش را ايمان معرفی كرده است، اظهار كرد: ايمان تنها سرمايه‌ای است كه دنيا و آخرت انسان را آباد می‌كند.
استاد حوزه علميه قم در پايان تصريح كرد: مرمن هم آرامش باطنی و قلبی دارد و هم با سرمايه ايمان خودش به امان می‌رسد.
captcha