ارسال اينترنتی مقالات به همايش علمی ـ فرهنگی «ابن‌ عربی»
کد خبر: 1750579
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۶

ارسال اينترنتی مقالات به همايش علمی ـ فرهنگی «ابن‌ عربی»

گروه فضای مجازی: امكان ارسال اينترنتی مقالات به همايش علمی ـ فرهنگی «ابن‌ عربی» كه از سوی رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران و دانشگاه يو.ام مالزی به منظور معرفی تفكر و اصول انديشه علما بزرگ اسلامی فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام «محمدحسن واحدی» رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی در مالزی در اين باره گفت: به منظور توسعه تفكر، انديشه و عرفان انسان‌ساز اسلامی و به منظور آشنايی جوامع علمی، دانشگاهی و جريان‌های روشنفكری با اسطوره‌های معرفت و عرفان اسلامی، طرح و پردازش انديشه برای ارائه به نسل امروز الزامی است.
وی افزود: ما با معرفی تفكر و اصول انديشه علما، عرفا، انديشمندان و فلاسفه بزرگ اسلامی نظير «ابن عربی» و فيلسوف جهان اسلام علامه «سيدمحمدحسين طباطبائی» به جامعه علمی مالزی اقدام مؤثری انجام داده و با لحاظ اولويت لازم و با برنامه‌ريزی دقيق اقدامات مفيد و مؤثر در جامعه جوان فرهنگی به انجام رسانيم.
واحدی گفت: پيشنهاد برگزاری مشترك همايش‌های علمی، فرهنگی و هنری در راستای همكاری و مبادلات علمی ـ فرهنگی ايران و مالزی از سوی رايزن فرهنگی ايران در نشست مشترك 2008 با رئيس دانشگاه يو. ام مالزی و پس ازطرح و گفت‌وگو پيرامون محورها و مسائل مورد علاقه و توافق حاصله شكل گرفت.
وی افزود: تصميم نسبت به تاريخ و چگونگی برگزاری «همايش علمی ـ فرهنگی ابن عربی» نيز پس از نشست هفته گذشته رايزن فرهنگی ايران با مسئولان مركز گفت‌وگوی تمدن‌های اين دانشگاه حاصل شد كه طی آن طرفين نسبت به چگونگی برگزاری، شركت اساتيد ايرانی و مالزيايی به توافق رسيدند.
واحدی ادامه داد: همايش ابن‌ عربی دومين اقدام مشترك ما با دانشگاه يو. ام مالزی است؛ همايش تقريب مذاهب از سوی رايزنی فرهنگی ايران و دانشگاه يو.ام مالزی با حضور شخصيت‌های علمی ـ فرهنگی كشور ايران و كشور مالزی در كوالالامپور در آذرماه گذشته با موفقيت برگزار شد.
وی افزود: همايش ابن‌ عربی يك اجلاس ايرانی ـ مالزيائی بوده و در آن اساتيد و شخصيت‌های علمی ـ فرهنگی از ايران و مالزی دعوت شده است.
واحدی در ادامه گفت: حضور در اين اجلاس با دعوت انجام می‌گيرد و محققان و پژوهشگران در صورت تمايل، آثارشان در مجموعه مقالات همايش چاپ و منتشر می‌شود.
علاقه‌مندان و محققان محترم می‌توانند مقالات و آثار خود را پيرامون «انديشه‌های فلسفی ابن‌ عربی» مقالات و كتب انديشمندان ايران و مالزی حول شخصيت ابن‌عربی و مطالعات موضوعی در مورد انديشه‌های ابن‌عربی برای استفاده در اين همايش تا پايان ارديبهشت‌ماه 1388 به نشانی ebnearabi@gmail.com ارسال كنند.
captcha