برگزاری همايش استانی خادمان امر به معروف و نهی از منكر در سنندج
کد خبر: 1752591
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۷

برگزاری همايش استانی خادمان امر به معروف و نهی از منكر در سنندج

گروه سياسی و اجتماعی: همايش استانی خادمان امر به معروف و نهی از منكر، جمعه 16 اسفندماه، با حضور اعضای ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر استان در سپاه بيت‌المقدس كردستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه كردستان، حجت‌الاسلام «موسی موسوی»، رييس ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر استان با اشاره به هتك حرمت به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص) گفت: دشمنان اسلام با انجام چنين ترفندهايی سعی در مخدوش كردن چهره پيامبر و ضربه زدن به مسلمانان دارند.
وی افزود: نسل امروز نيازمند و تشنه رحمت وجود پيامبر اسلام است و وظيفه ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر هدايت جامعه در راستای راهنمايی پيامبر اكرم را بر عهده دارد.
موسوی عنوان كرد: با فرهنگ‌سازی، آموزش، هشدار و اجرای كارهای فرهنگی می‌توان مردم را به امر به معروف تشويق كرده و از كارهای زشت و ناپسند بازداشت، تا بتوان اين سنت حسنه را هرچه بيشتر در جامعه رواج داد.
«اسماعيل نجار»، استاندار كردستان نيز در ادامه جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منكر احيای ارزش‌ها در جامعه و اجرای برنامه‌های عبادی است.
وی افزود: برای رونق هرچه بيشتر امر به معروف و نهی از منكر در سطح استان، تابلوهای امر به معروف و نهی از منكر در اماكن عمومی نصب شود.
وی با اشاره به نزديك شدن به ايام تعطيلات نوروز اظهار كرد: وظيفه ستاد امر به معروف و نهی از منكر در اين ايام در راستای كنترل و رعايت حفظ شئون مردم سنگين‌تر خواهد شد.
«سردار نوراللهی»، دبير ستاد احيای امربه معروف و نهی از منكر در ادامه جلسه گفت: ستاد در سال‌جاری 5 جلسه با 403 مصوبه برگزار كرده و يك هزار و 917 معتمد نيز جذب شده است.
وی افزود: تاكنون 488 شورای امربه معروف و نهی از منكر با 2 هزار و 883 نفر عضو و 183 اتحاديه با 842 نفر عضو در استان تشكيل شده است.
سردار نوراللهی سياست‌های ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر را در سال آينده تشريح كرد و گفت: تكميل شورای امر به معروف و نهی از منكر ادارات و كارخانجات، توسعه تذكر لسانی به عنوان وظيفه همگانی، ارتقای آموزشی آمران به معروف و ناهيان از منكر، تعامل و پشتيبانی متقابل ستاد امر به معروف و نهی از منكر و ستاد حجاب و عفاف در ادارات و كارخانجات از جمله سياست‌های اجرايی سال آينده است.
وی خاطر نشان كرد: توجه جدی به سياست‌ها و اولويت‌های امسال، ضرورت فعاليت هر چه بيشتر ارگان‌ها، پيگيری‌های معلم روحانی برای تدريس در مدارس، توجه جدی به تأسيس نمازخانه و برپايی نماز جماعت در ادارات و كارخانجات، تلخيص مصاديق امربه معروف و نهی از منكر بر اساس ضرورت، تلاش همه جانبه در راستای روشنگری جامعه و استحكام خانواده و جلوگيری از طلاق، تشكيل هيأت امنای مساجد، فعال‌تر كردن شورای امربه معروف ونهی از منكر دانشگاه‌ها و مدارس با توجه به حساسيت اين اقشار جامعه از جمله مصوبات همايش استانی امر به معروف و نهی از منكر استان در سال آينده است.
captcha