اسراف در نعمت‌های الهی نتيجه بی‌برنامگی است
کد خبر: 1767184
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۹

اسراف در نعمت‌های الهی نتيجه بی‌برنامگی است

گروه اجتماعی: نبود برنامه‌ريزی سبب انجام كارهای بی‌نتيجه، پر هزينه و خروج از مسير درست می‌شود كه نتيجه‌اش اسراف و خسران نعمت‌های الهی است.

حجت‌الاسلام‌ «كاظم صديقی»، استاد حوزه علميه مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، عمر را سرمايه‌ای غيرقابل انكار دانست و اظهار كرد: ربوبی ساختن لحظه‌ها، الگوی صحيح مصرف دقايق عمر است؛ چون اگر هدف از سپری كردن عمر رسيدن به رضايت خداوند باشد، آدمی آن را در مسير صحيح صرف خواهد كرد.
وی جوانی را فرصتی استثنايی دانست كه در اختيار انسان قرار گرفته است و تأكيد كرد: سرمايه عمر به ويژه فرصت جوانی نزد خداوند پربها است، به شرطی كه انسان در سپری كردن آن افراط و تفريط نكند.
حجت‌الاسلام صديقی با بيان اينكه استفاده درست انسان از عمر، سبب دست‌يابی به حكمت خواهد شد، افزود: اولين دستورالعمل سعادت بشر در كلام لقمان اعتدال و پرهيز از اسراف است.
استاد حوزه علميه مشهد بی‌برنامگی را سبب اتلاف زمان و انرژی عنوان و اظهار كرد: نبود برنامه‌ريزی مووجب پرداختن به امور بی‌نتيجه، پرهزينه و خروج از مسير درست می‌شود كه نتيجه‌اش اسراف و خسران نعمت‌های الهی است.
captcha