سيد«علی عقيلی»، پژوهشگر قرآنی اداره كل مخابرات خراسان رضوی در گفتوگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، با بيان اين مطلب گفت: چگونگی استفاده از فنآوریهای نوين جهت نهادينهسازی فرهنگ قرآن در فرد بايد از پايههای ابتدايی تحصيل ارايه شود.
وی با بيان اينكه آموزش مسايل مربوط به فنآوری در مقاطع پايين تحصيلی بايد متناسب با ظرفيت و پذيرش كودكان باشد، افزود: همانگونه كه برای ريشهكن كردن بیسوادی در كشور نهضت سوادآموزی ايجاد شد، در حال حاضر نيز نياز است كه نهضت نرمافزاری در كشور آغاز شود و از طريق آن جهت گسترش فرهنگ قرآن گامهای ويژهای برداشته شود.
عقيلی ادامه داد: با توجه به اينكه امروزه عصر تكنولوژی ناميده میشود و جنگ فيزيكی تا حدودی جای خود را به جنگ نرمافزاری و فكرافزاری داده است، بايد درصد بيشتری از رشتههای دانشگاهی را به حوزههای مختلف تكنولوژی اختصاص داد و در كنار آن با گسترش دروس ميانرشتهای به بحث بهروزآوری دستورات قرآن توجه بيشتری شود.
وی با بيان اينكه امروزه كمتر خانهای است كه در آن كامپيوتر نباشد، گفت: خانوادهها بايد درباره خطرات اخلاقی كه اين فنآوری با خود به همراه دارد، بر روی فرزندان خود كنترل داشته باشند.