الحاق 60 مسجد به سايت تبيان در استان اردبيل در آينده نزديك
کد خبر: 1798538
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۷

الحاق 60 مسجد به سايت تبيان در استان اردبيل در آينده نزديك

گروه فرهنگ و هنر: در راستای تبليغ جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف جامعه به مسائل ناب و اعتقادی دين مبين اسلام، همراه با آخرين تكنولوژی روز دنيا، 60 مسجد به سايت تبيان در استان اردبيل الحاق می‌شود.

حجت الاسلام «مهدی ستوده»، مديركل اداره تبليغات اسلامی استان اردبيل، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه اردبيل، گفت: تبيان اردبيل در راستای اهداف بلند فرهنگی و دينی خود كه همان تبليغ جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف جامعه به مسائل ناب و اعتقادی دين مبين اسلام، همراه با آخرين تكنولوژی روز دنياست، اقدام به راه‌اندازی تبيان مساجد كرده است كه در طی چند فاز اجرايی، تعداد اين مراكز به 60 مسجد خواهد رسيد و كاربران به‌راحتی می‌توانند با مراجعه به مساجد تحت پوشش اين طرح از سايت استفاده كنند.
وی تصريح كرد: اقدامات اوليه طرح به نحو عالی انجام پذيرفته است به‌طوريكه دكل فرستنده آن با ارتفاع 27 متر در بالای ساختمان سازمان تبليغات اسلامی به منظور ارائه خدمات اينترنتی وايرلس(Wireless) كه توسط شركت ايزی كه از بزرگترين شركت‌های كامپيوتری در ايران است، نصب شده است كه از لحاظ قطعات و تجهيزات استفاده شده از جديدترين ابزار و امكانات استفاده شده است. پروتكل اجرايی آن جزو آخرين فناوری‌های روز دنياست و فعلا در ايران مراكز معدودی از اين تجهيزات استفاده می‌كنند.
حجت‌الاسلام ستوده اظهار كرد: با اين تكنولوژی مراجعان قادر خواهند بود تا شعاع 40 كيلومتر بدون مانع و 20 كيلومتر با مانع خدمات بگيرند و نكته قابل توجه در آن وجود پهنای باند بسيار بالاست كه تا G 6 قابل افزايش است.
مديركل اداره تبليغات اسلامی استان ارديبل افزود: اين سيستم با تكميل اين تجهيزات و با بسترسازی شهری قادر به پخش زنده اينترنتی خواهد بود.
وی تصريح كرد: خريد تجهيزات آن كه خريدهای ارزی است صورت‌گرفته و در مراحل پايانی و گمركی است كه در آينده‌ای بسيار نزديك شاهد اجرای نهايی آن خواهيم بود. اين امكانات با نصب يك دكل در مساجد قابل استفاده است و در فاز اول اجرايی آن مساجد فعال و محوری و شارع به جهت دسترسی آسان تحت پوشش قرار خواهند گرفت كه از جمله آن می‌توان به مساجد قدس، حافظ، ميرزا علی‌اكبر، سرچشمه، تازه ميدان و ... اشاره كرد.
ستوده اظهار كرد: سيستم‌های كامپيوتری مساجد نيز از بهترين‌های موجود با تجهيزات كامل خريداری شده‌اند تا كاربران به‌راحتی و در بهترين حالت ممكن از تبيان استفاده كنند.
وی در پايان خاطرنشان كرد: مهم‌ترين حسن طرح عملكرد مستقل مركز و عدم وابستگی آن به شركت‌های خدماتی اينترنتی است.
يادآوری می‌شود، كليه بودجه لازم جهت اجرای طرح از محل اعتبارات استانی تأمين شده و اردبيل در سطح كشور جزو اولين استان‌هايی است كه اينچنين خدماتی را برای كاربران ارائه می‌كند.
captcha