آغاز پنجمين دوره مسابقات بين‌المللی حفظ قرآن «واعتصوا» ليبی
کد خبر: 1825938
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۹

آغاز پنجمين دوره مسابقات بين‌المللی حفظ قرآن «واعتصوا» ليبی

گروه بين‌الملل: پنجمين دوره مسابقات بين‌المللی حفظ قرآن «واعتصموا» ليبی ويژه بانوان، از شنبه 21 شهريورماه با مشاركت نمايندگان 70 كشور جهان در سالن اجتماعات «ذات العماد» شهر «طرابلس» پايتخت ليبی آغاز به‌كار كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «العرب آنلاين»، اين مسابقات با نظارت «عايشة القذافی» دختر «معمر القذافی» رهبر ليبی و دبيركل انجمن خيريه «واعتصموا» ليبی برگزار می‌شود.
اين مسابقات كه تا روز چهارشنبه 25 شهريورماه ادامه دارد، در سه رشته حفظ كامل قرآن كريم، حفظ 15 جزء و حفظ هفت جزء آيات برگزار می‌شود و برای نخستين بار تمامی اعضای كميته داوران اين مسابقات را بانوان تشكيل می‌دهند.
در آيين افتتاحيه اين مسابقات كه ديروز برگزار شد، فيلم مستندی از فعاليت‌ها و برنامه‌های چهار دوره قبلی مسابقات نمايش داده شد و در حاشيه اين مسابقات، وعاظ و انديشمندانی از كشورهای مصر، امارات، سوريه، الجزاير و ليبی سخنرانی‌های دينی و قرآنی در مساجد شهرهای مختلف ليبی ارائه می‌دهند.
«زهره محمود الغريانی» رياست كميته داوران اين مسابقات را بر عهده دارد و «ابتسام هائل غيلان» از امارات، «زهرة سليمان أوشن» از ليبی، «فيروز فايز مطر» از اردن، «رويدة محمد الراجحی» از ليبی، «ميساء محمد أبو حجر» از سوريه، «فائزة عبدالله حسن» از يمن و «روضة عودة رجب» از فلسطين از اعضای كميته داوران هستند و همچنين، «حليمة عباس سال» از سنگال، «زينب ميلود الجديمن» از ليبی، «مروة سيد لاسين» از مصر و «نجوى أحمد القنبور» از ليبی اعضای كميته نظارتی اين مسابقات را تشكيل می‌دهند.
ديروز در نخستين روز اين مسابقات در نوبت صبح، هفت متسابق در رشته حفظ كل قرآن كريم رقابت كردند كه «فاطمة وليد مراد» از لبنان، «نادية قاسم أحمد سلام» از يمن، «جزية الحسين عريفان» از مالزی، «بابيت سوكر باينتی» از اندونزی، «أمانی أحمد عبد الله» از فلسطين، «شام محمد فائزة» از كنيا و «ايساتو جيری» از توگو از جمله اين متسابقين بودند.
همچنين، ديروز در نوب بعدازظهر نيز، «هادية مراد الحسين» از عربستان، «فاطمة إسماعيل دوندار» از تركيه، «شرمين عباس» از پاكستان، «عائشة سامون» از آفريقای جنوبی، «مريم يحی دابو» از گامبيا، «زينب أحمد الشريف» از موريتانی، «سليمة محمد خليفة» از ليبی، «مرام محمد الزناتی» از مصر، «سحر شاكر يوسف عبد الله» از اردن، «وفاء العربی محمد» از ايتاليا و «أسماء علی أحمد العطوانی» از مغرب در رشته حفظ كل قرآن رقابت كردند.
captcha