استاد «صبحدل» نيازمند دعای خير دوستداران قرآن است
کد خبر: 1826794
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۵

استاد «صبحدل» نيازمند دعای خير دوستداران قرآن است

گروه فعاليت‌های قرآنی: فرزند استاد «حسين صبحدل» موذن نامی كشورمان، وضعيت جسمی اين استاد قرآنی را در حال حاضر رضايت‌بخش اعلام و از جامعه قرآنی و دوستداران قرآن برای اين استاد درخواست دعای خير كرد.

«علی صبحدل» فرزند استاد حسين صبحدل، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با اشاره به رو بهبود بودن وضعيت جسمی اين استاد قرآنی و موذن پيشكسوت پس از يك دوره بيماری حاد، گفت: طی هفته گذشته وضعيت جسمی ايشان ناپايدار شد و دو مرحله دچار مشكل تنفسی حادی شدند و به منظور انجام مراقبت‌های ويژه در يكی از بيمارستان‌های تهران بستری شدند، اما به لطف پروردگار حال ايشان رو به بهبودی است و هم‌اكنون در منزل پرستاری می‌شوند.
وی از جامعه قرآنی كشور و عموم دوستداران اين استاد قرآنی برای بهبودی جسمی ايشان، درخواست دعا به درگاه الهی كرد و افزود: جمعی از شاگردان و مسئولان قرآنی كشور در مرحله گذشته كه ايشان در بيمارستان بستری بودند، از ايشان عيادت انجام دادند كه بار ديگر قدردان اين عزيزان هستيم و به جز دعای خير هيچ‌گونه انتظاری نداريم.
فرزند استاد صبحدل بيان كرد: ايشان جزء فعالان قرآنی بودند كه در برهه‌ای از زمان در سازمان تبليغات اسلامی جزء گروه برنامه‌سازان قرآنی بودند و تربيت بسياری از استادان فعلی قرائت قرآن را به عهده داشتند و در تعدادی از مساجد تهران نيز به تدريس قرآن و پرورش قاريان قرآن مشغول بودند.
وی اظهار كرد: ايشان علاوه بر اين‌كه در امور قرآنی فعال بودند، هنر را نيز به خوبی می‌شناختند و به عنوان تهيه‌كننده برنامه‌های مذهبی و مناسبتی به ويژه تهيه و پخش برنامه‌های سحرگاهی ماه مبارك رمضان طی سال‌های متمادی در راديو فعاليت داشتند و سال‌ها داوری رشته صوت و لحن قرآن را در مسابقات قرآن عهده‌دار بود.
يادآوری می‌شود، حسين صبحدل، مؤذن خوش لحن، در سال 1310 در تهران ديده به جهان گشود و از همان دوران كودكی به اذان‌گويی در مساجد و فعاليت در هيئت‌های مذهبی می‌پرداخت، از جمله كارهای ماندگار صبحدل، اذان به ياد ماندنی‌اش در نغمه بيات ترك است كه با مقدمه‌ای شكوهمند آغاز می‌شود؛ اذانی كه قدمت آن به سه دهه می‌رسد.
اين استاد پيشكسوت هم‌اكنون از بيماری آلزايمر حاد نيز رنج می‌برد و چندی است در اثر بيماری‌های تنفسی تحت درمان ويژه قرار دارد.
captcha