كتاب مجموعه مقالات كنگره بين‌المللی بزرگداشت كربلايی كاظم ساروقی منتشر شد
کد خبر: 1842030
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۱

كتاب مجموعه مقالات كنگره بين‌المللی بزرگداشت كربلايی كاظم ساروقی منتشر شد

گروه انديشه و علم: كتاب مجموعه مقالات كنگره بين‌المللی بزرگداشت حافظ قرآن كريم، كربلايی «كاظم ساروقی» به همت انجمن قرآن و نهج‌البلاغه استان مركزی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، اعطای كرامت و الهام امور مختلف معنوی به قلب انسان های عابد، عالم و پرهيزگار از جمله مصاديق خرق عادت است كه همواره در طول تاريخ رويداده است و پيشينه‌ای به وسعت تاريخ حيات پيشوايان دين دارد.
از جمله اين كرامات نقش بستن كل آيات قرآن در يك لحظه بر حافظه يك جوان بی‌سواد است كه امری خارق‌العاده و منحصر‌به‌فرد بوده و در جريان اين آن فرد در سايه الهامات الهی دارای معرفتی می‌شود كه از راه غير معمول به‌دست آمده است.
يكی از دغدغه‌های دانشمندان و متفكران علوم دينی، پرداختن به نحوه دريافت چنين كرامات و زمينه‌های ايجاد كننده آن بوده است، چراكه دريافت اين حقايق علاوه بر روشنگری اذهان عمومی در خصوص ماهيت و حقيقت اين امور باب‌های بسياری را به روی حق جويان و طالبان ارتباط عميق با خالق هستی باز خواهد كرد و نكاتی اساسی را در مورد روش زندگی افرادی كه مورد خطاب الهام خداوندی قرار می‌گيرند روشن كرده و نشان می‌دهد كه كسب چنين فيوضاتی در سايه خواست و اراده الهی و در دايره تواناهايی بشری ممكن است.
در اين ميان كربلايی كاظم ساروقی به‌عنوان يك جوان امی كه در لحظه و به‌واسطه دريافت كرامتی خاص حافظ كل قرآن شده است يكی از مصاديق اين بحث بوده و زندگی و نحوه كسب اين كرامت در كربلايی كاظم سال‌هاست كه منظور نظر بسياری از علما و دانشمندان علوم دينی قرار گرفته است.
به گزارش ايكنا انجمن قرآن و نهج‌البلاغه استان مركزی كنگره‌ای را تحت عنوان نخستين كنگره بين‌المللی بزرگداشت حافظ كل قرآن كريم كربلايی محمدكاظم كريمی ساروقی برگزار كرده و مقالات بسياری را از دانشمندان حوزه‌های مختلف علوم دريافت كرد.
اين انجمن كتاب مجموعه مقالات برگزيده كنگره مذكور را تحت عنوان مجموعه مقالات نخستين كنگره بين‌المللی بزرگداشت حافظ كل قرآن كريم محمدكاظم كريمی ساروقی با حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی و مركز هماهنگی توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور چاپ و منتشر كرده كه مجموعه‌ای از 12 مقاله برتر كنگره را شامل می‌شود.
در اين مقالات علاوه بر معرفی جغرافيا و اهميت تاريخی منطقه ساروق به جنبه‌های مختلف كسب فيض معنوی در كربلايی كاظم و زمينه‌های ايجاد شده توسط او جهت كسب اين كرامت پرداخته شده است.
مراقبت بر درآمد از طريق حلال و تأثير آن در زندگی فردی و دينی انسان، بررسی احوال و اقوال دو نگار به مكتب نرفته «شيخ بركه همدانی و كربلايی كاظم ساروقی»، سير پيدايش و تحول نظريه الهام با تأكيد بر آيات قرآن، معرفت شهودی در آيات و روايات، تبيين زمينه‌های معرفت شهودی كربلايی كاظم ساروقی بر اساس آيات و روايات، آسيب‌شناسی راه‌های رسيدن به فيوضات الهی و ماندگاری آنها در تحريف‌ناپذيری قرآن با تكيه بر شهود معنوی كربلايی كاظم از جمله عناوين مقالاتی است كه در كتاب مذكور آمده است.
اين كتاب مجموعه ای از مقالات دكتر «بهزاد لاهوتی» و دكتر «عباس احمدوند»، «مهسا فاضلی»، «حميدرضا مرادی»، دكتر «خليل بهرامی قصرچمی» و «سيدعبدالكريم موسوی»، «علی اسدی»، دكتر «مجيد معارف»، دكتر «معين‌الاسلام»، دكتر «سيدحميد حسينی» و دكتر «علی نصيری» را شامل شده و در شمارگان دو هزار جلد به چاپ رسيده است.
يادآوری می‌شود، اين كتاب در قطع رقعی و با قيمت 25 هزار ريال در دسترس قرآن‌پژوهان و علاقه‌مندان علوم دينی قرار گرفته است.
captcha